Prípadný zákaz by sa podľa prezidenta SACKA Stanislava Macka týkal najmä veľkých leteckých spoločností, ktoré zabezpečujú pravidelnú linkovú dopravu.
Autor TASR
Bratislava 6. augusta (TASR) – Ak by Rusko zakázalo európskym leteckým spoločnostiam prelety nad svojím územím, mohlo by to mať negatívny vplyv aj na slovenské cestovné kancelárie.
Pripúšťa to Slovenská asociácia cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA), ako aj niektoré cestovky. O možných obmedzeniach pri využívaní transsibírskych trás, ktoré by mohli byť reakciou Moskvy na ekonomické sankcie Európskej únie (EÚ), informovali v utorok (5. 8.) zahraničné médiá.
Prípadný zákaz by sa podľa prezidenta SACKA Stanislava Macka týkal najmä veľkých leteckých spoločností, ktoré zabezpečujú pravidelnú linkovú dopravu. Ako upozornil, slovenské cestovné kancelárie majú zazmluvnené charterové lety dominantne na pobytové zájazdy do destinácií, pri ktorých neprelietajú cez Rusko. "Problém by sa mohol nepriaznivo dotknúť našich cestovných kancelárií, ktoré využívajú pravidelné linkové spoje na organizovanie pobytových alebo poznávacích zájazdov, prípadne ich kombinácie, do ázijských destinácií," priblížil pre TASR.
Riaditeľ CK Wanderer Ivajlo Rasovský výrazný vplyv prípadných sankcií na cestovný ruch ako taký nepredpokladá, nevylučuje však, že niektoré európske aerolínie by túto zmenu mohli zohľadniť do zvýšenia palivových poplatkov. Tým by sa podľa neho zvýšila celková cena leteniek, z čoho by cestovné kancelárie radosť nemali. "Zdvihlo by to totiž mierne celkovú cenu zájazdu, a to by znamenalo aj menší záujem klientov o cestovanie napríklad do Ázie. Vždy je však možnosť voľby leteckej spoločnosti, ktorá nie je z EÚ – tých by sa táto sankcia nemusela týkať," uviedol pre TASR šéf cestovky špecializujúcej sa práve na Áziu.
Žiadne zmeny v zájazdoch neočakáva Jozef Zelizňák z Bubo Travel Agency. "Prípadné sankcie budú mať zrejme krátkodobý dosah na náklady leteckých spoločností, no nepredpokladáme ich vplyv ani na ceny leteniek a určite nie na ceny zájazdov pre našich klientov," povedal s tým, že akékoľvek dôsledky by sa prejavili iba v prípade, ak by takýto zákaz trval výrazne dlhšie časové obdobie.
Ruský ekonomický denník Vedomosti priniesol tento týždeň správu, že o potenciálnych obmedzeniach týkajúcich sa preletov nad územím tejto krajiny diskutujú ruskí ministri zahraničia a dopravy. Prípadný zákaz letov by sa však podľa neho negatívne dotkol nielen európskych aerolínií, ako sú Lufthansa, British Airways alebo Air France, ale aj štátneho Aeroflotu, ktorý za prelety inkasuje poplatky. Ruské ministerstvo dopravy aj úrad pre civilnú leteckú dopravu sa k správe odmietli vyjadriť.
Pripúšťa to Slovenská asociácia cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA), ako aj niektoré cestovky. O možných obmedzeniach pri využívaní transsibírskych trás, ktoré by mohli byť reakciou Moskvy na ekonomické sankcie Európskej únie (EÚ), informovali v utorok (5. 8.) zahraničné médiá.
Prípadný zákaz by sa podľa prezidenta SACKA Stanislava Macka týkal najmä veľkých leteckých spoločností, ktoré zabezpečujú pravidelnú linkovú dopravu. Ako upozornil, slovenské cestovné kancelárie majú zazmluvnené charterové lety dominantne na pobytové zájazdy do destinácií, pri ktorých neprelietajú cez Rusko. "Problém by sa mohol nepriaznivo dotknúť našich cestovných kancelárií, ktoré využívajú pravidelné linkové spoje na organizovanie pobytových alebo poznávacích zájazdov, prípadne ich kombinácie, do ázijských destinácií," priblížil pre TASR.
Riaditeľ CK Wanderer Ivajlo Rasovský výrazný vplyv prípadných sankcií na cestovný ruch ako taký nepredpokladá, nevylučuje však, že niektoré európske aerolínie by túto zmenu mohli zohľadniť do zvýšenia palivových poplatkov. Tým by sa podľa neho zvýšila celková cena leteniek, z čoho by cestovné kancelárie radosť nemali. "Zdvihlo by to totiž mierne celkovú cenu zájazdu, a to by znamenalo aj menší záujem klientov o cestovanie napríklad do Ázie. Vždy je však možnosť voľby leteckej spoločnosti, ktorá nie je z EÚ – tých by sa táto sankcia nemusela týkať," uviedol pre TASR šéf cestovky špecializujúcej sa práve na Áziu.
Žiadne zmeny v zájazdoch neočakáva Jozef Zelizňák z Bubo Travel Agency. "Prípadné sankcie budú mať zrejme krátkodobý dosah na náklady leteckých spoločností, no nepredpokladáme ich vplyv ani na ceny leteniek a určite nie na ceny zájazdov pre našich klientov," povedal s tým, že akékoľvek dôsledky by sa prejavili iba v prípade, ak by takýto zákaz trval výrazne dlhšie časové obdobie.
Ruský ekonomický denník Vedomosti priniesol tento týždeň správu, že o potenciálnych obmedzeniach týkajúcich sa preletov nad územím tejto krajiny diskutujú ruskí ministri zahraničia a dopravy. Prípadný zákaz letov by sa však podľa neho negatívne dotkol nielen európskych aerolínií, ako sú Lufthansa, British Airways alebo Air France, ale aj štátneho Aeroflotu, ktorý za prelety inkasuje poplatky. Ruské ministerstvo dopravy aj úrad pre civilnú leteckú dopravu sa k správe odmietli vyjadriť.