Rostec je zďaleka najsilnejším ruským hráčom v oblasti zbraní a automobilového priemyslu.
Autor TASR
Moskva 21. augusta (TASR) - Sergej Čemezov, šéf obrovskej ruskej korporácie Rostec, je síce vďačný čínskym výrobcom automobilov, že vyplnili medzeru, ktorá vznikla odchodom západných značiek, ale navrhuje, aby štát zvážil ochranné opatrenia na dovoz montovaných áut. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Rostec je zďaleka najsilnejším ruským hráčom v oblasti zbraní a automobilového priemyslu. Má podiel v najväčšom ruskom výrobcovi nákladných vozidiel Kamaz a mal tiež podiel v najväčšom výrobcovi osobných automobilov Avtovaz, ktorý bol pred vojnou na Ukrajine pod kontrolou francúzskeho Renaultu.
Západní výrobcovia automobilov opustili ruský trh po začiatku vojny na Ukrajine vo februári 2022, čím uvoľnili čínskym výrobcom áut veľkú časť ruského automobilového trhu. Úplne nové čínske autá sú teraz všade na moskovských cestách.
"Po odchode západných značiek bol na trhu nedostatok áut a bolo ho treba nejako pokryť. Mimochodom, Číňanom by sme sa mali poďakovať," uviedol Čemezov v písomných odpovediach na žiadosť agentúry Reuters o rozhovor.
"Keď Nemci, Japonci a Kórejci ukázali Rusom prst, čínsky automobilový priemysel nás podporil," povedal s tým, že na ruskom trhu už nie je nedostatok áut a rast čínskych automobilových značiek skutočne priťahuje pozornosť. Je však presvedčený, že "štát nájde riešenie".
"Dovoz montovaných áut je možné regulovať ochrannými opatreniami," domnieva sa Čemezov, podľa ktorého však projekty zahraničných automobiliek s vysokou úrovňou lokalizácie by, naopak, mali dostať štátnu podporu.
Rostec je zďaleka najsilnejším ruským hráčom v oblasti zbraní a automobilového priemyslu. Má podiel v najväčšom ruskom výrobcovi nákladných vozidiel Kamaz a mal tiež podiel v najväčšom výrobcovi osobných automobilov Avtovaz, ktorý bol pred vojnou na Ukrajine pod kontrolou francúzskeho Renaultu.
Západní výrobcovia automobilov opustili ruský trh po začiatku vojny na Ukrajine vo februári 2022, čím uvoľnili čínskym výrobcom áut veľkú časť ruského automobilového trhu. Úplne nové čínske autá sú teraz všade na moskovských cestách.
"Po odchode západných značiek bol na trhu nedostatok áut a bolo ho treba nejako pokryť. Mimochodom, Číňanom by sme sa mali poďakovať," uviedol Čemezov v písomných odpovediach na žiadosť agentúry Reuters o rozhovor.
"Keď Nemci, Japonci a Kórejci ukázali Rusom prst, čínsky automobilový priemysel nás podporil," povedal s tým, že na ruskom trhu už nie je nedostatok áut a rast čínskych automobilových značiek skutočne priťahuje pozornosť. Je však presvedčený, že "štát nájde riešenie".
"Dovoz montovaných áut je možné regulovať ochrannými opatreniami," domnieva sa Čemezov, podľa ktorého však projekty zahraničných automobiliek s vysokou úrovňou lokalizácie by, naopak, mali dostať štátnu podporu.