Miernejšie regulačné požiadavky v Poľsku a východnej Európe, nižšia environmentálna kontrola a zlé železničné spojenia z nich robia atraktívne trhy.
Autor TASR
Varšava 21. októbra (TASR) - Írska letecká spoločnosť Ryanair tento týždeň oznámila, že má v úmysle zdvojnásobiť svoju flotilu na rýchlo rastúcom poľskom trhu. A celkovo expandovať vo východnej Európe v priebehu nasledujúceho desaťročia. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Najväčšie nízkonákladové aerolínie v Európe chcú získať časť podielu od konkurenčnej spoločnosti Wizz Air na rastúcom trhu vo východnej Európe.
Ryanair, ktorý vďaka nízkym cenám leteniek ovládol trhy v Írsku, Taliansku a veľkej časti západnej Európy, sa v rámci novej stratégie snaží posilniť svoju prítomnosť na východoeurópskych letiskách. V Poľsku má už deväť základní a lieta aj z ďalšieho viac ako tuctu letísk, povedal generálny riaditeľ Michael O'Leary. Ryanair sa vždy snaží dosiahnuť špeciálne dohody, aby mohol ponúknuť nižšie ceny leteniek, čo je kľúčové v boji s konkurenciou.
"Kedykoľvek narazíme na Wizz Air, máme tendenciu mať výrazne nižšie cestovné a oveľa nižšie náklady," uviedol. Ako príklad stratégie označil Albánsko, kde Ryanair plánuje túto zimu otvoriť 25 nových liniek a konkurovať Wizz Airu v tejto jeho základni vo východnej Európe.
Ale ani maďarský Wizz Air neprešľapuje na mieste. Do roku 2038 plánuje prevádzkovať aspoň dvojnásobok lietadiel v strednej a východnej Európe. A v krátkom čase sa chystá oznámiť 35 nových liniek len v Poľsku, povedal generálny riaditeľ József Váradi.
Poľsko s takmer 40 miliónmi obyvateľov je najväčšou postkomunistickou ekonomikou v Európe. Rastúce disponibilné príjmy podnietili dopyt po cestovaní. Vďaka čomu je tento región atraktívny, keďže západoeurópske trhy sú už nasýtené.
Podľa spoločnosti IBA, ktorá sa venuje analýze údajov, nízkonákladoví dopravcovia majú už viac ako 59 % leteckého trhu v Poľsku, oproti 31 % v roku 2021. Očakáva sa, že toto číslo bude ďalej rásť, keďže viac Poliakov cestuje skôr za turistikou a prácou, než za migráciou, povedal Michal Kaczmarzyk, riaditeľ Buzz, nízkonákladovej a charterovej dcérskej spoločnosti Ryanairu v Poľsku.
Dodal, že Buzz a Ryanair sa zameriavajú najmä na regionálne letiská, ako napríklad Modlin pri Varšave alebo Katovice pri Krakove. To je v kontraste s Wizzom, ktorý väčšinou lieta z hlavného varšavského letiska Fryderyka Chopina.
Tlak Ryanairu v Poľsku prichádza v čase, keď čelí protivetrom v Taliansku, kde je najväčšou leteckou spoločnosťou na trhu, a vo Francúzsku. Tamojšie regulačné úrady sa snažia zaviesť minimálne ceny leteniek, aby obmedzili lety na krátke vzdialenosti, či už z dôvodov ochrany životného prostredia, alebo ochrany autobusových a vlakových spoločností.
Miernejšie regulačné požiadavky v Poľsku a východnej Európe, nižšia environmentálna kontrola a zlé železničné spojenia z nich robia atraktívne trhy.
Najväčšie nízkonákladové aerolínie v Európe chcú získať časť podielu od konkurenčnej spoločnosti Wizz Air na rastúcom trhu vo východnej Európe.
Ryanair, ktorý vďaka nízkym cenám leteniek ovládol trhy v Írsku, Taliansku a veľkej časti západnej Európy, sa v rámci novej stratégie snaží posilniť svoju prítomnosť na východoeurópskych letiskách. V Poľsku má už deväť základní a lieta aj z ďalšieho viac ako tuctu letísk, povedal generálny riaditeľ Michael O'Leary. Ryanair sa vždy snaží dosiahnuť špeciálne dohody, aby mohol ponúknuť nižšie ceny leteniek, čo je kľúčové v boji s konkurenciou.
"Kedykoľvek narazíme na Wizz Air, máme tendenciu mať výrazne nižšie cestovné a oveľa nižšie náklady," uviedol. Ako príklad stratégie označil Albánsko, kde Ryanair plánuje túto zimu otvoriť 25 nových liniek a konkurovať Wizz Airu v tejto jeho základni vo východnej Európe.
Ale ani maďarský Wizz Air neprešľapuje na mieste. Do roku 2038 plánuje prevádzkovať aspoň dvojnásobok lietadiel v strednej a východnej Európe. A v krátkom čase sa chystá oznámiť 35 nových liniek len v Poľsku, povedal generálny riaditeľ József Váradi.
Poľsko s takmer 40 miliónmi obyvateľov je najväčšou postkomunistickou ekonomikou v Európe. Rastúce disponibilné príjmy podnietili dopyt po cestovaní. Vďaka čomu je tento región atraktívny, keďže západoeurópske trhy sú už nasýtené.
Podľa spoločnosti IBA, ktorá sa venuje analýze údajov, nízkonákladoví dopravcovia majú už viac ako 59 % leteckého trhu v Poľsku, oproti 31 % v roku 2021. Očakáva sa, že toto číslo bude ďalej rásť, keďže viac Poliakov cestuje skôr za turistikou a prácou, než za migráciou, povedal Michal Kaczmarzyk, riaditeľ Buzz, nízkonákladovej a charterovej dcérskej spoločnosti Ryanairu v Poľsku.
Dodal, že Buzz a Ryanair sa zameriavajú najmä na regionálne letiská, ako napríklad Modlin pri Varšave alebo Katovice pri Krakove. To je v kontraste s Wizzom, ktorý väčšinou lieta z hlavného varšavského letiska Fryderyka Chopina.
Tlak Ryanairu v Poľsku prichádza v čase, keď čelí protivetrom v Taliansku, kde je najväčšou leteckou spoločnosťou na trhu, a vo Francúzsku. Tamojšie regulačné úrady sa snažia zaviesť minimálne ceny leteniek, aby obmedzili lety na krátke vzdialenosti, či už z dôvodov ochrany životného prostredia, alebo ochrany autobusových a vlakových spoločností.
Miernejšie regulačné požiadavky v Poľsku a východnej Európe, nižšia environmentálna kontrola a zlé železničné spojenia z nich robia atraktívne trhy.