Počas letnej kampane SACR predstaví hrady, zámky a rôzne lokality Slovenska, kde sa nakrúcali známe rozprávky. Lákadlami pre turistov tak budú Bojnický zámok, Lomnický štít či skanzen v Martine.
Autor TASR
Bratislava 28. mája (TASR) – Hrady, zámky a rôzne lokality Slovenska, kde sa nakrúcali známe rozprávky, napríklad Sokoliar Tomáš, Perinbaba či Dračie srdce, budú lákadlami pre turistov počas tohtoročnej letnej kampane Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR). SACR sa rozhodla ukázať ľuďom Slovensko prostredníctvom rozprávok.
"Tento rok je medzinárodný rok medzigeneračnej výmeny a seniorov. Chceli sme preto špecifický produkt pre cieľovú skupinu starých rodičov s vnúčatami," opísal generálny riaditeľ SACR František Stano. Kampaňou a na svojej internetovej stránke tak chce SACR ukázať turistom miesta na Slovensku, kde vznikali rozprávky. Nielen hrady a zámky, ale aj rôzne lokality. Napríklad na Bojnickom zámku sa nakrúcala Šialene smutná princezná a tiež Fantaghíro. Na Lomnickom štíte a v skanzene v Martine zase Perinbaba.
"Chceme ľudí upozorniť na túto tému," podotkol Stano. Okrem návštevy miest, kde vznikali rozprávky, chce SACR ponúknuť Slovákom aj druhú možnosť rozprávkového vnímania Slovenska. Má ňou byť návšteva čarovných miest rodičov a starých rodičov, ktoré mali radi a ktoré kedysi sami navštevovali. Tohtoročnou letnou kampaňou sa tak bude podľa Stana niesť slovo rozprávkový vo viacerých podobách. SACR však bude zároveň pokračovať aj v minuloročnej propagácii Slovenska zameranej na vodu, ktorá niesla názov More plné zážitkov.
Počet návštevníkov počas tohtoročnej letnej sezóny by sa mal pritom podľa odhadu Stana zvyšovať oproti vlaňajšku. Kým v roku 2011 bol medziročný nárast turistov o 2 %, v tomto roku by to mohlo byť viac. "Budem spokojný, ak bude nárast návštevníkov o päť percent v porovnaní s minulým rokom," skonštatoval Stano.
V prospech domáceho cestovného ruchu by mohlo toto leto zohrať úlohu zvyšovanie cien zahraničných leteckých a autobusových zájazdov pre rastúce ceny nafty. Naopak, upokojenie situácie v arabských štátoch môže ľudí viac lákať na dovolenku do zahraničia.
"Tento rok je medzinárodný rok medzigeneračnej výmeny a seniorov. Chceli sme preto špecifický produkt pre cieľovú skupinu starých rodičov s vnúčatami," opísal generálny riaditeľ SACR František Stano. Kampaňou a na svojej internetovej stránke tak chce SACR ukázať turistom miesta na Slovensku, kde vznikali rozprávky. Nielen hrady a zámky, ale aj rôzne lokality. Napríklad na Bojnickom zámku sa nakrúcala Šialene smutná princezná a tiež Fantaghíro. Na Lomnickom štíte a v skanzene v Martine zase Perinbaba.
"Chceme ľudí upozorniť na túto tému," podotkol Stano. Okrem návštevy miest, kde vznikali rozprávky, chce SACR ponúknuť Slovákom aj druhú možnosť rozprávkového vnímania Slovenska. Má ňou byť návšteva čarovných miest rodičov a starých rodičov, ktoré mali radi a ktoré kedysi sami navštevovali. Tohtoročnou letnou kampaňou sa tak bude podľa Stana niesť slovo rozprávkový vo viacerých podobách. SACR však bude zároveň pokračovať aj v minuloročnej propagácii Slovenska zameranej na vodu, ktorá niesla názov More plné zážitkov.
Počet návštevníkov počas tohtoročnej letnej sezóny by sa mal pritom podľa odhadu Stana zvyšovať oproti vlaňajšku. Kým v roku 2011 bol medziročný nárast turistov o 2 %, v tomto roku by to mohlo byť viac. "Budem spokojný, ak bude nárast návštevníkov o päť percent v porovnaní s minulým rokom," skonštatoval Stano.
V prospech domáceho cestovného ruchu by mohlo toto leto zohrať úlohu zvyšovanie cien zahraničných leteckých a autobusových zájazdov pre rastúce ceny nafty. Naopak, upokojenie situácie v arabských štátoch môže ľudí viac lákať na dovolenku do zahraničia.