Salvini poukázal na to, že Taliansko je málo zastúpené vo vlastníckej štruktúre skupiny Stellantis, ktorá vznikla v roku 2021 fúziou výrobcov Fiat Chrysler a PSA Peugeot Citroën.
Autor TASR
Rím 3. decembra (TASR) - Hlavný problém nadnárodnej automobilovej skupiny Stellantis spočíva v jej vlastníckej štruktúre. Vyhlásil to v utorok podpredseda talianskej vlády a minister dopravy Matteo Salvini. Zároveň vyzval predsedu správnej rady Johna Elkanna, aby podal správu parlamentu o plánoch automobilky v Taliansku po tom, čo generálny riaditeľ Carlos Tavares cez víkend náhle odstúpil z funkcie. TASR o tom informuje na základe správy agentúry ANSA.
Salvini poukázal na to, že Taliansko je málo zastúpené vo vlastníckej štruktúre skupiny Stellantis, ktorá vznikla v roku 2021 fúziou výrobcov Fiat Chrysler a PSA Peugeot Citroën.
Medzi talianskou vládou a Tavaresom už dlhšie panovalo napätie. Rím obvinil nadnárodnú spoločnosť, že premiestňuje výrobu do nízkonákladových krajín na úkor talianskych tovární. Šéf automobilovej skupiny zase v októbri na vypočutí v talianskom parlamente vyhlásil, že výroba áut v krajine je príliš drahá pre vysoké náklady. Salvini na to reagoval vyhlásením, že otvorenie tovární v zahraničí sa po desaťročia financovalo peniazmi z Talianska. "Bol to najhorší príklad toho, ako sa podniká s verejnými peniazmi," uviedol Salvini.
Predseda parlamentného výboru pre priemysel Alberto Gusmeroli zároveň v utorok vyzval predsedu Stellantisu, aby prišiel výboru povedať, ako chce zabezpečiť kontinuitu výroby a zachovanie pracovných miest v Taliansku. Dodal, že "všetky politické strany chcú vedieť, aká je strategická vízia Stellantisu".
Tavares v nedeľu (1. 12.) náhle odstúpil z funkcie generálneho riaditeľa Stellantisu, dva mesiace po varovaní o zisku. Automobilka uviedla, že sa bude snažiť vymenovať trvalého nástupcu v prvej polovici budúceho roka. Medzitým bude výrobcu značiek ako sú Jeep, Ram, Fiat, Chrysler, Peugeot či Citroën riadiť dočasný výkonný výbor na čele s predsedom skupiny Johnom Elkannom.
Predstavenstvo Stellantisu si údajne vyberá z niekoľkých kandidátov. V rámci interných kandidátov je to šéf severoamerickej divízie Antonio Filosa a šéf obstarávania Maxime Picat, uviedol v pondelok (2. 12.) zdroj blízky tejto záležitosti. Správna rada však podľa neho zvažuje aj externých kandidátov na pozíciu generálneho riaditeľa.
Salvini poukázal na to, že Taliansko je málo zastúpené vo vlastníckej štruktúre skupiny Stellantis, ktorá vznikla v roku 2021 fúziou výrobcov Fiat Chrysler a PSA Peugeot Citroën.
Medzi talianskou vládou a Tavaresom už dlhšie panovalo napätie. Rím obvinil nadnárodnú spoločnosť, že premiestňuje výrobu do nízkonákladových krajín na úkor talianskych tovární. Šéf automobilovej skupiny zase v októbri na vypočutí v talianskom parlamente vyhlásil, že výroba áut v krajine je príliš drahá pre vysoké náklady. Salvini na to reagoval vyhlásením, že otvorenie tovární v zahraničí sa po desaťročia financovalo peniazmi z Talianska. "Bol to najhorší príklad toho, ako sa podniká s verejnými peniazmi," uviedol Salvini.
Predseda parlamentného výboru pre priemysel Alberto Gusmeroli zároveň v utorok vyzval predsedu Stellantisu, aby prišiel výboru povedať, ako chce zabezpečiť kontinuitu výroby a zachovanie pracovných miest v Taliansku. Dodal, že "všetky politické strany chcú vedieť, aká je strategická vízia Stellantisu".
Tavares v nedeľu (1. 12.) náhle odstúpil z funkcie generálneho riaditeľa Stellantisu, dva mesiace po varovaní o zisku. Automobilka uviedla, že sa bude snažiť vymenovať trvalého nástupcu v prvej polovici budúceho roka. Medzitým bude výrobcu značiek ako sú Jeep, Ram, Fiat, Chrysler, Peugeot či Citroën riadiť dočasný výkonný výbor na čele s predsedom skupiny Johnom Elkannom.
Predstavenstvo Stellantisu si údajne vyberá z niekoľkých kandidátov. V rámci interných kandidátov je to šéf severoamerickej divízie Antonio Filosa a šéf obstarávania Maxime Picat, uviedol v pondelok (2. 12.) zdroj blízky tejto záležitosti. Správna rada však podľa neho zvažuje aj externých kandidátov na pozíciu generálneho riaditeľa.