Tvrdí Slovenská aliancia moderného obchodu, ktorá reagovala na dnes zverejnený prieskum agentúry GfK Slovakia, ktorý bol robený pre Potravinársku komoru Slovenska.
Autor TASR
Bratislava 3. mája (TASR) - Nie je najmenší dôvod, aby obchodníci diskriminovali domácich dodávateľov. Tvrdí Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO), ktorá reagovala na dnes zverejnený prieskum agentúry GfK Slovakia, ktorý bol robený pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS).
Z prieskumu vyplynulo, že na pultoch obchodných reťazcov je historicky najmenej domácich potravín. Ich podiel predstavuje 39 %. Zastúpenie slovenských potravín v predajniach tak v porovnaní s minulým rokom kleslo o 1 percentuálny bod. Za šesť rokov sa pritom podiel domácich potravín znížil z 50 % na súčasných 39 %. Čiže takmer o štvrtinu.
Podľa SAMO je však cieľom obchodníka zabezpečiť a ponúknuť spotrebiteľovi čo možno najširšiu ponuku kvalitných produktov za konkurencieschopné ceny.
"Každý z dodávateľov moderného obchodu, bez ohľadu na to, či ide o domáceho alebo zahraničného výrobcu, musí byť schopný splniť tri hlavné požiadavky: schopnosť zabezpečiť požadovanú kvalitu tovaru, v požadovanom množstve a v požadovaných časových intervaloch," zdôraznila SAMO v dnešnom stanovisku.
Predaj potravín, nielen slovenských ale všeobecne, je pritom podľa aliancie podmienený vždy záujmom zo strany zákazníkov. "Zákaznícky záujem o slovenské výrobky síce ľudia deklarujú, ale podľa výsledkov prieskumov sa v skutočnosti rozhodujú na základe iných kritérií," dodala aliancia.
Naposledy v prieskume TNS z augusta 2015 vyšlo podľa SAMO, že ľudia najviac nakupujú podľa blízkosti predajne k bydlisku, kvality ponúkaných výrobkov či prijateľnosti cien výrobkov. Kritérium pôvodu výrobkov podľa aliancie nie je ani medzi prvými siedmimi kritériami.
"Členovia SAMO dlhodobo upozorňujú na rozdielne metodiky prieskumov zverejňovaných jednotlivými strešnými organizáciami potravinárskych či poľnohospodárskych producentov," dodala tiež aliancia. Na Slovensku je podľa nej v zmysle zákona platná iba jediná metodika merania podielov potravín, a to podľa zákona o potravinách, ktorý hovorí o percentuálnom podiele obratu z predaja potravín pôvodom zo Slovenskej republiky.
Z prieskumu vyplynulo, že na pultoch obchodných reťazcov je historicky najmenej domácich potravín. Ich podiel predstavuje 39 %. Zastúpenie slovenských potravín v predajniach tak v porovnaní s minulým rokom kleslo o 1 percentuálny bod. Za šesť rokov sa pritom podiel domácich potravín znížil z 50 % na súčasných 39 %. Čiže takmer o štvrtinu.
Podľa SAMO je však cieľom obchodníka zabezpečiť a ponúknuť spotrebiteľovi čo možno najširšiu ponuku kvalitných produktov za konkurencieschopné ceny.
"Každý z dodávateľov moderného obchodu, bez ohľadu na to, či ide o domáceho alebo zahraničného výrobcu, musí byť schopný splniť tri hlavné požiadavky: schopnosť zabezpečiť požadovanú kvalitu tovaru, v požadovanom množstve a v požadovaných časových intervaloch," zdôraznila SAMO v dnešnom stanovisku.
Predaj potravín, nielen slovenských ale všeobecne, je pritom podľa aliancie podmienený vždy záujmom zo strany zákazníkov. "Zákaznícky záujem o slovenské výrobky síce ľudia deklarujú, ale podľa výsledkov prieskumov sa v skutočnosti rozhodujú na základe iných kritérií," dodala aliancia.
Naposledy v prieskume TNS z augusta 2015 vyšlo podľa SAMO, že ľudia najviac nakupujú podľa blízkosti predajne k bydlisku, kvality ponúkaných výrobkov či prijateľnosti cien výrobkov. Kritérium pôvodu výrobkov podľa aliancie nie je ani medzi prvými siedmimi kritériami.
"Členovia SAMO dlhodobo upozorňujú na rozdielne metodiky prieskumov zverejňovaných jednotlivými strešnými organizáciami potravinárskych či poľnohospodárskych producentov," dodala tiež aliancia. Na Slovensku je podľa nej v zmysle zákona platná iba jediná metodika merania podielov potravín, a to podľa zákona o potravinách, ktorý hovorí o percentuálnom podiele obratu z predaja potravín pôvodom zo Slovenskej republiky.