Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Ekonomika

SaS chce zrušiť všetky regulácie pre taxislužby

Jana Kiššová, SaS. Foto: SaS

Liberáli zároveň navrhujú zaviesť do zákona novú formu podnikania. Definujú voľnú živnosť pod názvom zmluvná nepravidelná doprava.

Bratislava 12. apríla (TASR) – Vyriešiť problém medzi taxikármi a alternatívnymi prepravcami, ktorí fungujú prostredníctvom mobilných aplikácií, to je cieľom novely zákona o cestnej doprave, ktorú pripravila opozičná strana SaS. Parlament by sa ňou mal zaoberať na nadchádzajúcej májovej schôdzi, ktorá má naplánovaný začiatok na 9. mája.

Liberáli v novele v prvom rade navrhujú zrušenie všetkých regulácií, ktoré dnes platia pre taxislužby. "Jedinú podmienku, ktorú v zákone ponechávame pre podnikanie taxislužieb, bude namontovaný taxameter vo vozidle a zároveň informácia o tarife za kilometer pre pasažiera," opísal na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave poslanec SaS Miroslav Ivan.

Ostatné regulácie totiž podľa neho taxislužby enormne byrokraticky zaťažujú. Zo zákona by sa tak podľa návrhu SaS mali vypustiť povinnosti pre taxikárov ako napríklad preukazovanie odbornej spôsobilosti, povinnosť mať stanovište či finančnú zábezpeku 1000 eur alebo minimálny vek 21 rokov a povinné psychotesty. Liberáli chcú zároveň zo zákona vypustiť požiadavky aj pre vozidlá taxislužieb, ako je napríklad minimálny objem batožinového priestoru vo vozidle či jeho vek.

"Myslíme si, že táto regulácia je prísna a všetky z týchto zrušených vecí môžu taxislužby používať skôr ako svoj nástroj, ktorým sa chcú odlíšiť. Ale nechceme, aby to mali prikázané zákonom," vysvetlil Ivan.

Liberáli zároveň navrhujú zaviesť do zákona novú formu podnikania. Definujú voľnú živnosť pod názvom zmluvná nepravidelná doprava. "Bude na princípe dohody medzi poskytovateľom a spotrebiteľom," priblížil Ivan. Pritom v rámci tejto voľnej živnosti bude povinnosťou mať vo vozidle k dispozícii živnostenské oprávnenie. Zároveň musí byť spotrebiteľ vopred informovaný o maximálnej cene prepravy. "To vidíme ako istý stupeň ochrany spotrebiteľa," dodal Ivan.

Takouto zákonnou úpravou sa podľa poslanca všetko necháva na spotrebiteľovi, aby ten rozhodol, kto má na trhu prežiť. "Rozhodne sme presvedčení, že o úspešnosti má rozhodovať zákazník, a nie prísna regulácia," konštatoval.