Jedným z návrhov SaS je aj novela zákona o správnych poplatkoch.
Autor TASR
Bratislava 18. septembra (TASR) – Opozičná strana SaS predložila na aktuálnu schôdzu Národnej rady (NR) SR balík opatrení, ktorý by mal uľahčiť život motoristom. Uviedla to v stredu na tlačovej konferencii poslankyňa SaS Jana Kiššová, ktorá zároveň upozornila, že motoristi tvoria veľkú časť štátneho rozpočtu, pričom nedostávajú adekvátnu protihodnotu. Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR má k návrhom určité výhrady.
"Je nám jasné, že tu, v parlamente, obzvlášť z opozičných lavíc, nie je možné zo dňa na deň priniesť občanom roky sľubovanú diaľnicu. Ale dajú sa priniesť jednoduché, konkrétne opatrenia, ktoré by motoristom jednak uľahčili život, znížili nároky na administratívu a, samozrejme, aj ušetrili nejaké peniaze," priblížila Kiššová.
Balík opatrení tvorí šesť návrhov zákonov. Liberáli navrhujú úpravu pri ročnej diaľničnej známke, ktorá by podľa nich mala platiť celých 365 dní. Tento návrh je podľa hovorkyne ministerstva dopravy Karolíny Duckej odborne nepripravený. Rezort dopravy podľa jej slov vyhodnocuje správanie ľudí pri kúpe diaľničnej známky a pripravuje vlastné riešenie tejto problematiky. Avizovala, že ministerstvo ho predstaví v krátkom čase.
Ďalším navrhovaným opatrením je napríklad zrušenie nálepiek o absolvovaní technickej a emisnej kontroly, či zavedenie možnosti "prenositeľnosti" tabuľky s evidenčným číslom vozidla zo starého motorového vozidla toho istého majiteľa na jeho nové motorové vozidlo. "Chceme, aby evidenčné čísla vozidla, plechové tabuľky, ktoré máme na autách, boli na majiteľa," priblížil poslanec SaS Miroslav Ivan.
Zrušiť by SaS chcela povinnosť nakrúcať videozáznam o priebehu výkonu technickej a emisnej kontroly na staniciach technickej kontroly (STK) a na pracoviskách emisnej kontroly. Ivan upozornil, že po zavedení tohto opatrenia je o prácu technika oveľa menší záujem. Ducká reagovala s tým, že kamery boli na STK zavedené novelou zákona, ktorá bola vypracovaná v čase, keď bola SaS koaličnou stranou. Hovorkyňa zároveň podotkla, že všetci poslanci SaS za zavedenie kamier na STK hlasovali. "Aktuálna zmena iba rozšírila ich počet, pričom zákon jasne upravuje, na aké účely sa môžu tieto záznamy použiť," spresnila Ducká s tým, že toto ustanovenie liberáli pri jeho prijímaní v parlamente nepripomienkovali. Vyzvala SaS, aby prestala politizovať túto odbornú tému.
Jedným z návrhov SaS je aj novela zákona o správnych poplatkoch. Podľa Ivana by mal poplatok za registráciu auta odzrkadľovať administratívne náklady na prácu úradníka, ktorý úkon vykonáva. Navrhuje tiež zníženie daní z motorových vozidiel pre nákladné vozidlá nad 3,5 tony. Rezort dopravy uviedol, že návrhy SaS v oblasti daní nie sú v jeho kompetencii.
"Je nám jasné, že tu, v parlamente, obzvlášť z opozičných lavíc, nie je možné zo dňa na deň priniesť občanom roky sľubovanú diaľnicu. Ale dajú sa priniesť jednoduché, konkrétne opatrenia, ktoré by motoristom jednak uľahčili život, znížili nároky na administratívu a, samozrejme, aj ušetrili nejaké peniaze," priblížila Kiššová.
Balík opatrení tvorí šesť návrhov zákonov. Liberáli navrhujú úpravu pri ročnej diaľničnej známke, ktorá by podľa nich mala platiť celých 365 dní. Tento návrh je podľa hovorkyne ministerstva dopravy Karolíny Duckej odborne nepripravený. Rezort dopravy podľa jej slov vyhodnocuje správanie ľudí pri kúpe diaľničnej známky a pripravuje vlastné riešenie tejto problematiky. Avizovala, že ministerstvo ho predstaví v krátkom čase.
Ďalším navrhovaným opatrením je napríklad zrušenie nálepiek o absolvovaní technickej a emisnej kontroly, či zavedenie možnosti "prenositeľnosti" tabuľky s evidenčným číslom vozidla zo starého motorového vozidla toho istého majiteľa na jeho nové motorové vozidlo. "Chceme, aby evidenčné čísla vozidla, plechové tabuľky, ktoré máme na autách, boli na majiteľa," priblížil poslanec SaS Miroslav Ivan.
Zrušiť by SaS chcela povinnosť nakrúcať videozáznam o priebehu výkonu technickej a emisnej kontroly na staniciach technickej kontroly (STK) a na pracoviskách emisnej kontroly. Ivan upozornil, že po zavedení tohto opatrenia je o prácu technika oveľa menší záujem. Ducká reagovala s tým, že kamery boli na STK zavedené novelou zákona, ktorá bola vypracovaná v čase, keď bola SaS koaličnou stranou. Hovorkyňa zároveň podotkla, že všetci poslanci SaS za zavedenie kamier na STK hlasovali. "Aktuálna zmena iba rozšírila ich počet, pričom zákon jasne upravuje, na aké účely sa môžu tieto záznamy použiť," spresnila Ducká s tým, že toto ustanovenie liberáli pri jeho prijímaní v parlamente nepripomienkovali. Vyzvala SaS, aby prestala politizovať túto odbornú tému.
Jedným z návrhov SaS je aj novela zákona o správnych poplatkoch. Podľa Ivana by mal poplatok za registráciu auta odzrkadľovať administratívne náklady na prácu úradníka, ktorý úkon vykonáva. Navrhuje tiež zníženie daní z motorových vozidiel pre nákladné vozidlá nad 3,5 tony. Rezort dopravy uviedol, že návrhy SaS v oblasti daní nie sú v jeho kompetencii.