Obrovská koncentrácia automobilového priemyslu na Slovensku je podľa strany objektívny fakt a každý ekonóm pozná riziká, ktoré takáto jednostranná orientácia na jeden typ výroby prináša.
Autor TASR
Bratislava 2. augusta (TASR) - Slovensko prišlo o závod BMW aj pre hospodársku politiku vlády. Uviedla to opozičná strana SaS v reakcii na rozhodnutie automobilky postaviť nový závod v maďarskom Debrecíne, a nie na východnom Slovensku.
Podpredseda vlády pre investície a informatizáciu Richard Raši (Smer-SD) by sa podľa liberálov mal venovať svojmu pôvodnému povolaniu medicíne a nefušovať do ekonomiky. "Hádzanie zodpovednosti na opozíciu za neúspech vlády pri lákaní nemeckej automobilky BMW je trápne a nekompetentné," myslí si predseda SaS Richard Sulík.
Obrovská koncentrácia automobilového priemyslu na Slovensku je podľa strany objektívny fakt a každý ekonóm pozná riziká, ktoré takáto jednostranná orientácia na jeden typ výroby prináša.
"Z pohľadu BMW však práve koncentrácia automobilového priemyslu na Slovensku mohla znamenať porovnateľnú výhodu oproti Maďarsku, ale napriek tomu sa firma rozhodla pre nášho južného suseda. Treba za tým vidieť slabé podnikateľské prostredie, daňovú politiku, nedostatočnú vymožiteľnosť práva, nepredvídateľnosť hospodárskej politiky vlády a nedostatočne rozvinutú infraštruktúru," argumentuje podpredsedníčka SaS Jana Kiššová.
Na východnom Slovensku mala podľa liberálov stáť už automobilka Jaguar Land Rover, nie pri Nitre, ktorá je priemyselne vyspelým regiónom a je tam problém získať pracovné sily. "Pýtame sa, kde vtedy bol Košičan Richard Raši, keď jeho vláda hľadala a nakoniec aj našla pre Jaguar zjavne nevhodný región," uzavrel Sulík.
Podpredseda vlády pre investície a informatizáciu Richard Raši (Smer-SD) by sa podľa liberálov mal venovať svojmu pôvodnému povolaniu medicíne a nefušovať do ekonomiky. "Hádzanie zodpovednosti na opozíciu za neúspech vlády pri lákaní nemeckej automobilky BMW je trápne a nekompetentné," myslí si predseda SaS Richard Sulík.
Obrovská koncentrácia automobilového priemyslu na Slovensku je podľa strany objektívny fakt a každý ekonóm pozná riziká, ktoré takáto jednostranná orientácia na jeden typ výroby prináša.
"Z pohľadu BMW však práve koncentrácia automobilového priemyslu na Slovensku mohla znamenať porovnateľnú výhodu oproti Maďarsku, ale napriek tomu sa firma rozhodla pre nášho južného suseda. Treba za tým vidieť slabé podnikateľské prostredie, daňovú politiku, nedostatočnú vymožiteľnosť práva, nepredvídateľnosť hospodárskej politiky vlády a nedostatočne rozvinutú infraštruktúru," argumentuje podpredsedníčka SaS Jana Kiššová.
Na východnom Slovensku mala podľa liberálov stáť už automobilka Jaguar Land Rover, nie pri Nitre, ktorá je priemyselne vyspelým regiónom a je tam problém získať pracovné sily. "Pýtame sa, kde vtedy bol Košičan Richard Raši, keď jeho vláda hľadala a nakoniec aj našla pre Jaguar zjavne nevhodný región," uzavrel Sulík.