Ak by napríklad dospel k záveru, že ide o neprimeranú zmluvnú podmienku.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 16. januára (TASR) - Zastaviť vyberanie servisných poplatkov za službu Skylink a CS Link by mohol na Slovensku podľa Telekomunikačného úradu (TÚ) SR súd. Ak by napríklad dospel k záveru, že ide o neprimeranú zmluvnú podmienku.
"Spotrebitelia sa v takýchto prípadoch obracajú buď priamo na súd, alebo ešte predtým na Komisiu na posudzovanie podmienok v spotrebiteľských zmluvách a nekalých obchodných praktík predávajúcich, ktorá je pri Ministerstve spravodlivosti SR," informoval tlačový hovorca TÚ SR Roman Vavro.
Čo sa týka podozrenia z klamlivej alebo neetickej reklamy, tieto otázky nie sú v kompetencii Telekomunikačného úradu. "Preto ich úrad nemôže riešiť," dodal Vavro v reakcii na situáciu v Českej republike.
Tam totiž český telekomunikačný úrad uložil spoločnosti M77 Group, ktorá je prevádzkovateľom služieb Skylink a CS Link, pokutu 5 miliónov českých korún (195.465 eur). Informoval o tom portál sme.sk. Skylink podľa webu presviedčal zákazníkov, že sú jeho služby bezplatné napriek tomu, že si už účtoval mesačný servisný poplatok.
Spoločnosť M77 Group, registrovaná v Luxemburgu, má však českému regulačnému úradu podľa portálu zaplatiť aj ďalšiu pokutu 10 miliónov Kč. Satelitná služba podľa úradu zákazníkov neskoro informovala o zmene obchodných podmienok, ktoré umožnili vyberať servisný poplatok.
Slovenský Telekomunikačný úrad aj ministerstvo dopravy sa však zhodujú s názorom luxemburského regulátora približne spred dvoch rokov. Ten hovorí o tom, že v tomto prípade nejde o elektronickú komunikačnú službu. Táto otázka však podľa Vavra na európskej úrovni ešte nie je definitívne vyriešená.
"Spotrebitelia sa v takýchto prípadoch obracajú buď priamo na súd, alebo ešte predtým na Komisiu na posudzovanie podmienok v spotrebiteľských zmluvách a nekalých obchodných praktík predávajúcich, ktorá je pri Ministerstve spravodlivosti SR," informoval tlačový hovorca TÚ SR Roman Vavro.
Čo sa týka podozrenia z klamlivej alebo neetickej reklamy, tieto otázky nie sú v kompetencii Telekomunikačného úradu. "Preto ich úrad nemôže riešiť," dodal Vavro v reakcii na situáciu v Českej republike.
Tam totiž český telekomunikačný úrad uložil spoločnosti M77 Group, ktorá je prevádzkovateľom služieb Skylink a CS Link, pokutu 5 miliónov českých korún (195.465 eur). Informoval o tom portál sme.sk. Skylink podľa webu presviedčal zákazníkov, že sú jeho služby bezplatné napriek tomu, že si už účtoval mesačný servisný poplatok.
Spoločnosť M77 Group, registrovaná v Luxemburgu, má však českému regulačnému úradu podľa portálu zaplatiť aj ďalšiu pokutu 10 miliónov Kč. Satelitná služba podľa úradu zákazníkov neskoro informovala o zmene obchodných podmienok, ktoré umožnili vyberať servisný poplatok.
Slovenský Telekomunikačný úrad aj ministerstvo dopravy sa však zhodujú s názorom luxemburského regulátora približne spred dvoch rokov. Ten hovorí o tom, že v tomto prípade nejde o elektronickú komunikačnú službu. Táto otázka však podľa Vavra na európskej úrovni ešte nie je definitívne vyriešená.
ČR: Prevádzkovateľ Skylinku a CS Linku dostal maximálnu možnú pokutu od ČTÚ
Dve pokuty v celkovej maximálne možnej výške 15 miliónov Kč udelil Český telekomunikačný úrad (ČTÚ) firme M77 - prevádzkovateľovi satelitných televíznych platforiem Skylink a CS Link, ktoré majú v ČR a na Slovensku okolo 2,5 milióna klientov. Informuje o tom dnes internetový server iDNES.cz.
Sankcia súvisí s vlaňajším zavedením servisného poplatku u bezplatných služieb Gratis a Free.
ČTÚ v zdôvodnení poukázal na klamlivú praktiku pri ponuke bezplatných služieb a na následné zavedenie servisného poplatku.
Za klamlivú praktiku udelil spoločnosti M7 Group so sídlom v Luxembursku pokutu päť miliónov Kč. Deliktu sa prevádzkovateľ dopustil tým, že ponúkal pod označením Gratis (v Skylinku) a Free (v CS Linku) bezplatné balíčky služieb satelitnej televízie, aj keď je na ich sledovanie s platnosťou od 1. septembra 2012 potrebné platiť servisný poplatok.
Pokuta desiatich miliónov Kč súvisí s tým, že firma nedostatočne informovala zákazníkov o zmene zmluvných podmienok a možnosti odstúpenia od zmluvy bez sankcie.
V oboch prípadoch sa firma voči zatiaľ neprávoplatným rozhodnutiam ČTÚ odvolala.
Dve pokuty v celkovej maximálne možnej výške 15 miliónov Kč udelil Český telekomunikačný úrad (ČTÚ) firme M77 - prevádzkovateľovi satelitných televíznych platforiem Skylink a CS Link, ktoré majú v ČR a na Slovensku okolo 2,5 milióna klientov. Informuje o tom dnes internetový server iDNES.cz.
Sankcia súvisí s vlaňajším zavedením servisného poplatku u bezplatných služieb Gratis a Free.
ČTÚ v zdôvodnení poukázal na klamlivú praktiku pri ponuke bezplatných služieb a na následné zavedenie servisného poplatku.
Za klamlivú praktiku udelil spoločnosti M7 Group so sídlom v Luxembursku pokutu päť miliónov Kč. Deliktu sa prevádzkovateľ dopustil tým, že ponúkal pod označením Gratis (v Skylinku) a Free (v CS Linku) bezplatné balíčky služieb satelitnej televízie, aj keď je na ich sledovanie s platnosťou od 1. septembra 2012 potrebné platiť servisný poplatok.
Pokuta desiatich miliónov Kč súvisí s tým, že firma nedostatočne informovala zákazníkov o zmene zmluvných podmienok a možnosti odstúpenia od zmluvy bez sankcie.
V oboch prípadoch sa firma voči zatiaľ neprávoplatným rozhodnutiam ČTÚ odvolala.