Elektromobil by mal mať na jedno nabitie dojazd 500 kilometrov. Automobilka v roku 2020 okrem toho uvedie na trh aj plug-in hybridný model.
Autor TASR
Madrid 22. marca (TASR) - Španielska dcéra koncernu Volkswagen, Seat, chce od roku 2020 profitovať z čoraz silnejšieho trendu k elektrifikácii. Značka vtedy uvedie na trh prvý čistý elektromobil postavený na modulárnej platforme Volkswagenu pre elektrické autá, oznámil vo štvrtok v Madride šéf Seatu Luca de Meo.
Elektromobil by mal mať na jedno nabitie dojazd 500 kilometrov. Automobilka v roku 2020 okrem toho uvedie na trh aj plug-in hybridný model. De Meo tiež prisľúbil modelovú ofenzívu, do roku 2020 prinesie každého polroka nový model. Značka vsádza aj na boom športovo-úžitkových vozidiel (SUV).
De Meo zdôraznil, že Seat bude naďalej vyvíjať autá s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG), a ohlásil, že značka v tomto roku uvedie prvé a jediné SUV s pohonom na CNG.
Seat má za sebou rekordný rok. Predaj v roku 2017 vyskočil o 14,6 % na 468.400 vozidiel, čo bolo najviac od roku 2001. Tržby stúpli o 11,1 % na rekordných 9,5 miliardy eur. Čistý zisk bez započítania jednorazových vplyvov dosiahol 281 miliónov eur, čo bolo o 21,3 % viac než v roku 2016.
Seat sa dlhé roky nachádzal v strate a bol problémovou dcérou Volkswagenu. Automobilka však nechce zaspať na vavrínoch, zdôraznil de Meo. V rokoch 2013 až 2017 investovala vyše 3,3 miliardy eur. Strategickými rastovými regiónmi pre značku sú Severná Afrika, Latinská Amerika a Mexiko. Seat operuje vo vyše 80 krajinách po svete, avšak len 15 % tržieb dosahuje mimo Európy.
Elektromobil by mal mať na jedno nabitie dojazd 500 kilometrov. Automobilka v roku 2020 okrem toho uvedie na trh aj plug-in hybridný model. De Meo tiež prisľúbil modelovú ofenzívu, do roku 2020 prinesie každého polroka nový model. Značka vsádza aj na boom športovo-úžitkových vozidiel (SUV).
De Meo zdôraznil, že Seat bude naďalej vyvíjať autá s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG), a ohlásil, že značka v tomto roku uvedie prvé a jediné SUV s pohonom na CNG.
Seat má za sebou rekordný rok. Predaj v roku 2017 vyskočil o 14,6 % na 468.400 vozidiel, čo bolo najviac od roku 2001. Tržby stúpli o 11,1 % na rekordných 9,5 miliardy eur. Čistý zisk bez započítania jednorazových vplyvov dosiahol 281 miliónov eur, čo bolo o 21,3 % viac než v roku 2016.
Seat sa dlhé roky nachádzal v strate a bol problémovou dcérou Volkswagenu. Automobilka však nechce zaspať na vavrínoch, zdôraznil de Meo. V rokoch 2013 až 2017 investovala vyše 3,3 miliardy eur. Strategickými rastovými regiónmi pre značku sú Severná Afrika, Latinská Amerika a Mexiko. Seat operuje vo vyše 80 krajinách po svete, avšak len 15 % tržieb dosahuje mimo Európy.