Srdcom vozidiel bude počítač, na ktorý budú napojené vlastné senzory a senzory pre komunikáciu s cestným prostredím.
Autor TASR
Berlín 9. marca (TASR) - Sedem nemeckých univerzít spojilo sily s podnikmi a v nasledujúcich štyroch rokoch budú vyvíjať prototypy autonómnych elektrických áut v rámci programu UNICARagil. Okrem iného ho bude charakterizovať, že vozidlá nebudú mať volant.
Srdcom vozidiel bude počítač, na ktorý budú napojené vlastné senzory a senzory pre komunikáciu s cestným prostredím. Budú zaručovať jeho bezpečnosť v premávke. Informoval o tom Ústav pre motorové vozidlá na Rýnsko-vestfálskej technickej vysokej škole v Aachene.
„Vozidlá budú musieť bez ľudskej pomoci vždy zvládnuť vlastnými silami kritické bezpečnostné situácie,“ uviedol spoločný koordinátor ústavu Lutz Eckstein. Plánovaná technika, ktorá bude zabezpečovať spoľahlivosť vozidiel v premávke, bude pozostávať z niekoľkých modulov. Budú sa priebežne zlepšovať (inovovať), tak ako sa v súčasnosti zdokonaľujú programy počítačov.
Podľa najnovšej štúdie TÜV Rheinland (medzinárodný technický a skúšobný ústav) sú vodiči v Nemecku, Číne a USA presvedčení o tom, že sa bezpečnosť cestnej dopravy rastúcou automatizáciou vozidiel zvýši.
V Aachene sa vyvíja elektrické úžitkové vozidlo, ktoré bude pošta využívať na dopravu zásielok. Vývoj mestského elektrického auta je už praktický skončený a v máji sa začne sériovo montovať.
Na konci projektu UNICARagil budú štyri prototypy áut. Prvý bude vhodný pre rodiny, druhý ako taxík, tretí pre dopravu menších zásielok a posledný ako shuttle (auto na krátke vzdialenosti). Či budú prototypy prijateľné pre sériovú výrobu, to ukáže až budúcnosť.
Srdcom vozidiel bude počítač, na ktorý budú napojené vlastné senzory a senzory pre komunikáciu s cestným prostredím. Budú zaručovať jeho bezpečnosť v premávke. Informoval o tom Ústav pre motorové vozidlá na Rýnsko-vestfálskej technickej vysokej škole v Aachene.
„Vozidlá budú musieť bez ľudskej pomoci vždy zvládnuť vlastnými silami kritické bezpečnostné situácie,“ uviedol spoločný koordinátor ústavu Lutz Eckstein. Plánovaná technika, ktorá bude zabezpečovať spoľahlivosť vozidiel v premávke, bude pozostávať z niekoľkých modulov. Budú sa priebežne zlepšovať (inovovať), tak ako sa v súčasnosti zdokonaľujú programy počítačov.
Podľa najnovšej štúdie TÜV Rheinland (medzinárodný technický a skúšobný ústav) sú vodiči v Nemecku, Číne a USA presvedčení o tom, že sa bezpečnosť cestnej dopravy rastúcou automatizáciou vozidiel zvýši.
V Aachene sa vyvíja elektrické úžitkové vozidlo, ktoré bude pošta využívať na dopravu zásielok. Vývoj mestského elektrického auta je už praktický skončený a v máji sa začne sériovo montovať.
Na konci projektu UNICARagil budú štyri prototypy áut. Prvý bude vhodný pre rodiny, druhý ako taxík, tretí pre dopravu menších zásielok a posledný ako shuttle (auto na krátke vzdialenosti). Či budú prototypy prijateľné pre sériovú výrobu, to ukáže až budúcnosť.