Nečakaná rezignácia prichádza v čase, keď automobilka pracuje na vyriešení problémov spojených s emisným škandálom.
Autor TASR
Washington 10. marca (TASR) - Šéf americkej divízie nemeckej automobilky Volkswagen Michael Horn odstúpil z funkcie. Automobilka to oznámila v stredu (9. 3.) v neskorých hodinách s tým, že Horn odchádza na vlastnú žiadosť, aby "mohol vyskúšať nové príležitosti". Informovala o tom agentúra AP.
Nečakaná rezignácia výkonného riaditeľa Volkswagen Group of America prichádza v čase, keď automobilka pracuje na vyriešení problémov spojených s emisným škandálom. Ten vypukol v septembri minulého roka, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) oznámila, že firma nainštalovala do viacerých áut s dieselovým motorom softvér, ktorý umožňoval manipuláciu s emisnými testami.
Firma teraz čelí viacerým pokutám od americkej vlády, federálnych regulačných úradov aj vlastníkov áut, ktorí podali hromadné žaloby. Pokuty by mohli dosiahnuť viac než 20 miliárd USD (18,23 miliardy eur).
Ako automobilka uviedla, že "Michael Horn odchádza z postu výkonného riaditeľa divízie s cieľom venovať sa ďalším príležitostiam". Vo Volkswagene pracoval 25 rokov, pričom do tejto funkcie nastúpil minulý rok.
Bol to práve Horn, ktorého Volkswagen poslal, aby sa na vypočutí v Kongrese zákazníkom ospravedlnil. Horn však zároveň kongresmanov ubezpečoval, že kauza je dôsledkom konania jednotlivcov, nie celej firmy. Podľa neho predstavitelia vedenia nevedeli o podvodoch pri emisných testoch, ktoré sa v celom svete dotkli okolo 11 miliónov áut.
Sudca Federálneho súdu v Kalifornii Charles R. Breyer, ktorý dohliada na stovky žalôb voči nemeckej automobilke, právnym zástupcom Volkswagenu oznámil, že do 24. marca od nich očakáva správu o dostupných technických riešeniach na úpravu dotknutých vozidiel. Zároveň očakáva informácie o tom, v akom stave sú rokovania o prípadnom urovnaní sporu s majiteľmi áut. Ako Breyer dodal, šesť mesiacov je dostatočne dlhý čas na to, aby nemecká automobilka našla riešenie problému. Volkswagen zatiaľ nenaznačil, či bude schopný termín dodržať.
Nečakaná rezignácia výkonného riaditeľa Volkswagen Group of America prichádza v čase, keď automobilka pracuje na vyriešení problémov spojených s emisným škandálom. Ten vypukol v septembri minulého roka, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) oznámila, že firma nainštalovala do viacerých áut s dieselovým motorom softvér, ktorý umožňoval manipuláciu s emisnými testami.
Firma teraz čelí viacerým pokutám od americkej vlády, federálnych regulačných úradov aj vlastníkov áut, ktorí podali hromadné žaloby. Pokuty by mohli dosiahnuť viac než 20 miliárd USD (18,23 miliardy eur).
Ako automobilka uviedla, že "Michael Horn odchádza z postu výkonného riaditeľa divízie s cieľom venovať sa ďalším príležitostiam". Vo Volkswagene pracoval 25 rokov, pričom do tejto funkcie nastúpil minulý rok.
Bol to práve Horn, ktorého Volkswagen poslal, aby sa na vypočutí v Kongrese zákazníkom ospravedlnil. Horn však zároveň kongresmanov ubezpečoval, že kauza je dôsledkom konania jednotlivcov, nie celej firmy. Podľa neho predstavitelia vedenia nevedeli o podvodoch pri emisných testoch, ktoré sa v celom svete dotkli okolo 11 miliónov áut.
Sudca Federálneho súdu v Kalifornii Charles R. Breyer, ktorý dohliada na stovky žalôb voči nemeckej automobilke, právnym zástupcom Volkswagenu oznámil, že do 24. marca od nich očakáva správu o dostupných technických riešeniach na úpravu dotknutých vozidiel. Zároveň očakáva informácie o tom, v akom stave sú rokovania o prípadnom urovnaní sporu s majiteľmi áut. Ako Breyer dodal, šesť mesiacov je dostatočne dlhý čas na to, aby nemecká automobilka našla riešenie problému. Volkswagen zatiaľ nenaznačil, či bude schopný termín dodržať.