Automobilový trh už v súčasnosti výrazne klesá a predaj bude vo veľkej miere závisieť od rozhodnutí a signálov centrálnej banky týkajúcich sa možného zvýšenia úrokových sadzieb.
Autor TASR
Moskva 19. novembra (TASR) - Predaj nových osobných a ľahkých úžitkových vozidiel v Rusku v roku 2025 môže v porovnaní s rokom 2024 klesnúť o 21 % až 30 % na 1,3 až 1,4 milióna kusov, ak bude kľúčová úroková sadzba centrálnej banky ďalej rásť. Vyhlásil to v utorok Maxim Sokolov, prezident spoločnosti Avtovaz. TASR o tom informuje na základe správy agentúry TASS.
"Som presvedčený, že trh s osobnými aj úžitkovými vozidlami sa bude zmenšovať," povedal Sokolov a dodal, že počet predaných áut na ruskom trhu v budúcom roku v porovnaní s aktuálnym rokom pravdepodobne klesne o 300.000 až 400.000. Automobilový trh už v súčasnosti výrazne klesá a predaj bude vo veľkej miere závisieť od rozhodnutí a signálov centrálnej banky týkajúcich sa možného zvýšenia úrokových sadzieb, pokračoval šéf najväčšej ruskej automobilovej skupiny.
Centrálna banka dosiahla svoj ciel a zákazníci teraz "prúdia z predajní áut do bánk a akumulujú svoje prostriedky na vkladoch, čo, samozrejme, v strednodobom horizonte bude mať určite negatívny vplyv na trh a výrobné plány. Pretože udržať také tempo výroby, aké Avtovaz vykazuje posledné dva až tri roky, v budúcom roku pri takejto sadzbe jednoducho nie je možné", uzavrel Sokolov.
"Som presvedčený, že trh s osobnými aj úžitkovými vozidlami sa bude zmenšovať," povedal Sokolov a dodal, že počet predaných áut na ruskom trhu v budúcom roku v porovnaní s aktuálnym rokom pravdepodobne klesne o 300.000 až 400.000. Automobilový trh už v súčasnosti výrazne klesá a predaj bude vo veľkej miere závisieť od rozhodnutí a signálov centrálnej banky týkajúcich sa možného zvýšenia úrokových sadzieb, pokračoval šéf najväčšej ruskej automobilovej skupiny.
Centrálna banka dosiahla svoj ciel a zákazníci teraz "prúdia z predajní áut do bánk a akumulujú svoje prostriedky na vkladoch, čo, samozrejme, v strednodobom horizonte bude mať určite negatívny vplyv na trh a výrobné plány. Pretože udržať také tempo výroby, aké Avtovaz vykazuje posledné dva až tri roky, v budúcom roku pri takejto sadzbe jednoducho nie je možné", uzavrel Sokolov.