Z odvetvia zaznievajú varovné hlasy, že vymáhanie sprísnených limitov v kombinácii s klesajúcim dopytom po elektromobiloch bude automobilový priemysel stáť ďalšie miliardy.
Autor TASR
Berlín 22. septembra (TASR) - Predseda Európskej ľudovej strany (EPP) Manfred Weber vyzval, aby sa v súvislosti s plánovaným sprísnením noriem o emisiách oxidu uhličitého (CO2) v Európskej únii (EÚ) pozastavila hrozba pokút pre výrobcov automobilov. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
"Ak sú ohrozené desaťtisíce pracovných miest, potom nie je čas na pokuty," povedal Weber pre denník Augsburger Allgemeine. Líder najväčšej politickej skupiny v Európskom parlamente (EP) a podpredseda bavorskej Kresťanskosociálnej únie (CSU) zároveň vyzval na prehodnotenie všetkých nariadení EÚ týkajúcich sa automobilového odvetvia.
"Potrebujeme celkovú revíziu všetkých zákonov a nariadení pre automobilový priemysel," zdôraznil Weber. "V opačnom prípade sa nám nepodarí zabezpečiť, aby bolo toto kľúčové odvetvie pripravené na budúcnosť a aby sme udržali pracovné miesta," dodal. Veľkí výrobcovia ako Volkswagen alebo Renault potrebujú jasnú perspektívu, uzavrel nemecký politik.
EÚ plánuje postupne sprísniť emisné normy, ktoré musia plniť automobilky vyrábajúce v rámci európskeho spoločenstva. Súčasná priemerná hodnota 115,1 gramu emisií CO2 na kilometer a vozidlo sa má znížiť na 93,6 gramu v roku 2025 a 49,5 gramu v roku 2030. V prípade príliš vysokých emisií CO2 hrozia výrobcom pokuty.
Z odvetvia zaznievajú varovné hlasy, že vymáhanie sprísnených limitov v kombinácii s klesajúcim dopytom po elektromobiloch bude automobilový priemysel stáť ďalšie miliardy. Na zmiernenie emisných cieľov nedávno vyzval predseda dozornej rady skupiny Volkswagen Hans Dieter Pötsch.
"Ak sú ohrozené desaťtisíce pracovných miest, potom nie je čas na pokuty," povedal Weber pre denník Augsburger Allgemeine. Líder najväčšej politickej skupiny v Európskom parlamente (EP) a podpredseda bavorskej Kresťanskosociálnej únie (CSU) zároveň vyzval na prehodnotenie všetkých nariadení EÚ týkajúcich sa automobilového odvetvia.
"Potrebujeme celkovú revíziu všetkých zákonov a nariadení pre automobilový priemysel," zdôraznil Weber. "V opačnom prípade sa nám nepodarí zabezpečiť, aby bolo toto kľúčové odvetvie pripravené na budúcnosť a aby sme udržali pracovné miesta," dodal. Veľkí výrobcovia ako Volkswagen alebo Renault potrebujú jasnú perspektívu, uzavrel nemecký politik.
EÚ plánuje postupne sprísniť emisné normy, ktoré musia plniť automobilky vyrábajúce v rámci európskeho spoločenstva. Súčasná priemerná hodnota 115,1 gramu emisií CO2 na kilometer a vozidlo sa má znížiť na 93,6 gramu v roku 2025 a 49,5 gramu v roku 2030. V prípade príliš vysokých emisií CO2 hrozia výrobcom pokuty.
Z odvetvia zaznievajú varovné hlasy, že vymáhanie sprísnených limitov v kombinácii s klesajúcim dopytom po elektromobiloch bude automobilový priemysel stáť ďalšie miliardy. Na zmiernenie emisných cieľov nedávno vyzval predseda dozornej rady skupiny Volkswagen Hans Dieter Pötsch.