Kauza podvádzania pri emisných testoch automobilkou Volkswagen vypukla 18. septembra.
Autor TASR
Berlín 23. septembra (TASR) - Šéf Zväzu nemeckého priemyslu (BDI) Ulrich Grillo skritizoval automobilku Volkswagen (VW) za podvody pri emisných testoch, tvrdo však obhajoval nemecký priemysel, ktorého imidž v dôsledku emisného škandálu utrpel. Informovala o tom agentúra DPA.
"Jednoznačne stojím za nemeckou priemyselnou produkciou a za prácou, ktorú denne urobia milióny ľudí," povedal. Ako dodal, označenie "Made in Germany" znamená vynikajúce výrobky a nemeckú techniku uznáva celý svet.
Trvá však na tom, že firmy musia hrať podľa pravidiel. "Odsudzujeme akúkoľvek formu manipulácie," povedal šéf BDI, pričom privítal súhlas VW s nezávislým vyšetrením prípadu. "Iba transparentnosť, otvorenosť a rýchle vyšetrovanie nám v tejto situácii pomôže," dodal Grillo.
Kauza podvádzania pri emisných testoch automobilkou Volkswagen vypukla v piatok minulý týždeň (18.9.), keď americká Agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) obvinila firmu, že do viacerých áut s naftovými motormi namontovala softvér, ktorý umožňuje zamaskovať pri testovaní výfukových plynov skutočné hodnoty emisií oxidu dusíka. Automobilke hrozí v USA pokuta až 18 miliárd USD (16,14 miliardy eur) a škandál začali vyšetrovať aj v ďalších krajinách sveta. Firma na riešenie problému vyčlenila predbežne 6,5 miliardy eur.
"Jednoznačne stojím za nemeckou priemyselnou produkciou a za prácou, ktorú denne urobia milióny ľudí," povedal. Ako dodal, označenie "Made in Germany" znamená vynikajúce výrobky a nemeckú techniku uznáva celý svet.
Trvá však na tom, že firmy musia hrať podľa pravidiel. "Odsudzujeme akúkoľvek formu manipulácie," povedal šéf BDI, pričom privítal súhlas VW s nezávislým vyšetrením prípadu. "Iba transparentnosť, otvorenosť a rýchle vyšetrovanie nám v tejto situácii pomôže," dodal Grillo.
Kauza podvádzania pri emisných testoch automobilkou Volkswagen vypukla v piatok minulý týždeň (18.9.), keď americká Agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) obvinila firmu, že do viacerých áut s naftovými motormi namontovala softvér, ktorý umožňuje zamaskovať pri testovaní výfukových plynov skutočné hodnoty emisií oxidu dusíka. Automobilke hrozí v USA pokuta až 18 miliárd USD (16,14 miliardy eur) a škandál začali vyšetrovať aj v ďalších krajinách sveta. Firma na riešenie problému vyčlenila predbežne 6,5 miliardy eur.