O'Leary tiež kritizoval manažment britských letísk, ktoré mali v poslednom čase problémy so zvládaním náporu cestujúcich. Podľa neho mali celé mesiace na prípravu.
Autor TASR
Londýn 11. augusta (TASR) - Éra lacných leteniek za 1 euro až 10 eur sa skončila, myslí si šéf írskych nízkonákladových aerolínií Ryanair Michael O'Leary.
O'Leary v rozhovore pre BBC 4 povedal, že v najbližších rokoch nevidí priestor na takéto nízke ceny. Priemerná cena leteniek Ryanairu podľa neho tento rok vzrastie na 50 eur zo 40 eur v minulom roku. Dôvodom je zdraženie ropy.
Šéf Ryanairu však nepredpokladá, že ľudia prestanú lietať. Naopak, počíta s tým, že zákazníci budú ešte viac než doteraz hľadieť na ceny leteniek. "Myslím si, že ľudia budú ešte citlivejší na ceny, a preto očakávam, že milióny budú hľadať lacnejšie letenky," priblížil.
O'Leary tiež kritizoval manažment britských letísk, ktoré mali v poslednom čase problémy so zvládaním náporu cestujúcich. Podľa neho mali celé mesiace na prípravu.
Ryanair bol v poslednom čase nútený zrušiť relatívne málo letov. Dôvodom bolo, že aerolínie sa už na jeseň rozhodli napriek omikronovej vlne nového koronavírusu prijať viac ľudí a zvýšiť počty palubného personálu a pilotov.
Veľkým problémom v Spojenom kráľovstve naďalej zostáva brexit, uviedol O'Leary. Vystúpenie z Európskej únie znamenalo podľa neho pohromu pre zamestnávateľov a nastal čas, aby Londýn "hlúposť brexitu" aspoň sčasti anuloval tým, že sa prostredníctvom novej dohody o voľnom obchode opäť zblíži s EÚ.
O'Leary v rozhovore pre BBC 4 povedal, že v najbližších rokoch nevidí priestor na takéto nízke ceny. Priemerná cena leteniek Ryanairu podľa neho tento rok vzrastie na 50 eur zo 40 eur v minulom roku. Dôvodom je zdraženie ropy.
Šéf Ryanairu však nepredpokladá, že ľudia prestanú lietať. Naopak, počíta s tým, že zákazníci budú ešte viac než doteraz hľadieť na ceny leteniek. "Myslím si, že ľudia budú ešte citlivejší na ceny, a preto očakávam, že milióny budú hľadať lacnejšie letenky," priblížil.
O'Leary tiež kritizoval manažment britských letísk, ktoré mali v poslednom čase problémy so zvládaním náporu cestujúcich. Podľa neho mali celé mesiace na prípravu.
Ryanair bol v poslednom čase nútený zrušiť relatívne málo letov. Dôvodom bolo, že aerolínie sa už na jeseň rozhodli napriek omikronovej vlne nového koronavírusu prijať viac ľudí a zvýšiť počty palubného personálu a pilotov.
Veľkým problémom v Spojenom kráľovstve naďalej zostáva brexit, uviedol O'Leary. Vystúpenie z Európskej únie znamenalo podľa neho pohromu pre zamestnávateľov a nastal čas, aby Londýn "hlúposť brexitu" aspoň sčasti anuloval tým, že sa prostredníctvom novej dohody o voľnom obchode opäť zblíži s EÚ.