Technologický pokrok označil za nevyhnutný aj vzhľadom na obmedzenú dostupnosť lítia, ktoré je kľúčovým prvkom pri výrobe batérií.
Autor TASR
Miláno 3. apríla (TASR) - Automobilový priemysel bude musieť v nasledujúcich desiatich rokoch nájsť spôsob, ako znížiť hmotnosť batérií pre elektrické vozidlá o 50 %, aby bola elektrifikácia udržateľná z pohľadu ochrany životného prostredia. Vyhlásil to v stredu Carlos Tavares, generálny riaditeľ automobilovej skupiny Stellantis. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Výroba batérie pre elektromobil s dojazdom okolo 400 kilometrov si v porovnaní s tradičnými motorovými vozidlami v súčasnosti vyžaduje v priemere o 500 kilogramov viac surovín, povedal Tavares. Z environmentálneho hľadiska to nedáva zmysel, dodal. Automobilové odvetvie podľa neho v oblasti efektivity batérií musí dosiahnuť prelom.
"Myslím si, že v nasledujúcom desaťročí dokážeme znížiť hmotnosť batérií o 50 %, a teda o 50 % znížiť spotrebu ďalších surovín v porovnaní s bežnými vozidlami," povedal Tavares. Technologický pokrok označil za nevyhnutný aj vzhľadom na obmedzenú dostupnosť lítia, ktoré je kľúčovým prvkom pri výrobe batérií.
Výroba batérie pre elektromobil s dojazdom okolo 400 kilometrov si v porovnaní s tradičnými motorovými vozidlami v súčasnosti vyžaduje v priemere o 500 kilogramov viac surovín, povedal Tavares. Z environmentálneho hľadiska to nedáva zmysel, dodal. Automobilové odvetvie podľa neho v oblasti efektivity batérií musí dosiahnuť prelom.
"Myslím si, že v nasledujúcom desaťročí dokážeme znížiť hmotnosť batérií o 50 %, a teda o 50 % znížiť spotrebu ďalších surovín v porovnaní s bežnými vozidlami," povedal Tavares. Technologický pokrok označil za nevyhnutný aj vzhľadom na obmedzenú dostupnosť lítia, ktoré je kľúčovým prvkom pri výrobe batérií.