Müller zároveň oznámil, že sa z chýb treba poučiť.
Autor TASR
Wolfsburg 29. septembra (TASR) - Nový šéf Volkswagenu (VW) Matthias Müller pred vedúcimi manažérmi podniku označil súčasnú situáciu v koncerne, že je to "najväčšia previerka" v jeho dejinách. Informuje o tom DPA.
Dodal, že "teraz ide o to - získať stratenú dôveru späť". Aby sa to dosiahlo, treba dôsledne a bez ohľadu na kohokoľvek objasniť príčiny škandálu s falšovaním výsledkov výfukových plynov. Prisľúbil, že bude postupovať krok za krokom a budú sa vyvodzovať dôsledky.
Müller je nástupcom exšéfa správnej rady VW Martina Winterkorna, ktorý odstúpil krátko po vypuknutí svetového škandálu s falšovaním výsledkov množstva škodlivín v niektorých modeloch vozidiel s dieselovými motormi. Jeho rozsah, a čo bude stáť koncern jeho odstraňovanie, zatiaľ nie je jasný ani rámcovo.
Softvér, ktorý skresľoval výsledky testov množstva škodlivín, sa podľa Müllera aktivoval len v časti z 11 miliónov predaných áut s dieselovým motorom. "Preto počítame s tým," pokračoval manažér, "že počet vozidiel by mal byť veľmi malý". V najbližších dňoch bude VW informovať zákazníkov, že množstvo škodlivín, ktoré produkujú ich autá, sa bude musieť znížiť.
Müller oznámil, že sa z chýb treba poučiť. Jedným z opatrení bude nová štruktúra koncernu. Správna rada ešte pod Winterkornovým vedením vypracovala návrh zásadných organizačných zmien. Podľa neho mali dostať jednotlivé značky, ktorých má VW 12, predovšetkým viac samostatnosti v rozhodovaní.
Dodal, že "teraz ide o to - získať stratenú dôveru späť". Aby sa to dosiahlo, treba dôsledne a bez ohľadu na kohokoľvek objasniť príčiny škandálu s falšovaním výsledkov výfukových plynov. Prisľúbil, že bude postupovať krok za krokom a budú sa vyvodzovať dôsledky.
Müller je nástupcom exšéfa správnej rady VW Martina Winterkorna, ktorý odstúpil krátko po vypuknutí svetového škandálu s falšovaním výsledkov množstva škodlivín v niektorých modeloch vozidiel s dieselovými motormi. Jeho rozsah, a čo bude stáť koncern jeho odstraňovanie, zatiaľ nie je jasný ani rámcovo.
Softvér, ktorý skresľoval výsledky testov množstva škodlivín, sa podľa Müllera aktivoval len v časti z 11 miliónov predaných áut s dieselovým motorom. "Preto počítame s tým," pokračoval manažér, "že počet vozidiel by mal byť veľmi malý". V najbližších dňoch bude VW informovať zákazníkov, že množstvo škodlivín, ktoré produkujú ich autá, sa bude musieť znížiť.
Müller oznámil, že sa z chýb treba poučiť. Jedným z opatrení bude nová štruktúra koncernu. Správna rada ešte pod Winterkornovým vedením vypracovala návrh zásadných organizačných zmien. Podľa neho mali dostať jednotlivé značky, ktorých má VW 12, predovšetkým viac samostatnosti v rozhodovaní.