Iniciatíva pod názvom Elektromobily vo firmách je zameraná na rozvoj firemných flotíl a nabíjania, Elektrická nákladná doprava zase na rozvoj flotíl elektrických kamiónov a autobusov.
Autor TASR
Bratislava 15. júla (TASR) - Spájať členov a ďalšie subjekty, aby mohli spolupracovať na konkrétnych témach a úlohách, je cieľom štyroch nových platforiem zameraných na špecifiká rozvoja elektromobility v rôznych podmienkach. Zakladá ich Slovenská asociácia pre elektromobilitu (SEVA) pod názvom SEVA Business Hubs.
"Spoločne chceme ešte detailnejšie informovať štátnu správu, odbornú verejnosť a médiá, podporiť vzájomné zdieľanie informácií, organizovať podujatia, podporovať networking a rozvoj ekosystému elektromobility na Slovensku," informovala v pondelok asociácia.
Iniciatíva pod názvom Elektromobily vo firmách je zameraná na rozvoj firemných flotíl a nabíjania, Elektrická nákladná doprava zase na rozvoj flotíl elektrických kamiónov a autobusov. Platforma Automobilový a batériový priemysel sa venuje prechodu výrobcov a dodávateľov na elektromobilitu. Napokon iniciatíva Digitalizácia a elektrifikácia je zameraná na rozvoj energetickej sústavy a digitálne technológie súvisiace s e-mobilitou.
"Doprava je jediný sektor, v ktorom emisie skleníkových plynov stále stúpajú - dlhodobo zodpovedá za 18 % všetkých emisií na Slovensku, pričom v EÚ je tento podiel ešte o niečo vyšší. Pre dosiahnutie emisných cieľov v doprave je nutné zmeniť technológiu pohonu a odkloniť sa od spaľovacích motorov," konštatovala SEVA.
Zároveň vyčíslila, že priemerné emisie vyprodukované počas celého životného cyklu elektromobilu sú o 66 až 70 % nižšie ako pri autách so spaľovacím pohonom. Podobné výsledky dosahujú podľa nej aj ťažké úžitkové vozidlá s elektrickým pohonom. "Rozšírený naratív o údajnom zákaze spaľovákov od roku 2035 v skutočnosti znamená najmä rozhodnutie samotných automobiliek, že energeticky najefektívnejším druhom pohonu je batériový elektrický," doplnila asociácia.
SEVA sa od roku 2012 zameriava na adopciu e-mobility firmami, štátnymi inštitúciami aj jednotlivcami. Za 12 rokov existencie pritiahla k tejto téme 62 členov z radov súkromných spoločností, štátnych orgánov a vedecko-výskumných organizácií.
"Spoločne chceme ešte detailnejšie informovať štátnu správu, odbornú verejnosť a médiá, podporiť vzájomné zdieľanie informácií, organizovať podujatia, podporovať networking a rozvoj ekosystému elektromobility na Slovensku," informovala v pondelok asociácia.
Iniciatíva pod názvom Elektromobily vo firmách je zameraná na rozvoj firemných flotíl a nabíjania, Elektrická nákladná doprava zase na rozvoj flotíl elektrických kamiónov a autobusov. Platforma Automobilový a batériový priemysel sa venuje prechodu výrobcov a dodávateľov na elektromobilitu. Napokon iniciatíva Digitalizácia a elektrifikácia je zameraná na rozvoj energetickej sústavy a digitálne technológie súvisiace s e-mobilitou.
"Doprava je jediný sektor, v ktorom emisie skleníkových plynov stále stúpajú - dlhodobo zodpovedá za 18 % všetkých emisií na Slovensku, pričom v EÚ je tento podiel ešte o niečo vyšší. Pre dosiahnutie emisných cieľov v doprave je nutné zmeniť technológiu pohonu a odkloniť sa od spaľovacích motorov," konštatovala SEVA.
Zároveň vyčíslila, že priemerné emisie vyprodukované počas celého životného cyklu elektromobilu sú o 66 až 70 % nižšie ako pri autách so spaľovacím pohonom. Podobné výsledky dosahujú podľa nej aj ťažké úžitkové vozidlá s elektrickým pohonom. "Rozšírený naratív o údajnom zákaze spaľovákov od roku 2035 v skutočnosti znamená najmä rozhodnutie samotných automobiliek, že energeticky najefektívnejším druhom pohonu je batériový elektrický," doplnila asociácia.
SEVA sa od roku 2012 zameriava na adopciu e-mobility firmami, štátnymi inštitúciami aj jednotlivcami. Za 12 rokov existencie pritiahla k tejto téme 62 členov z radov súkromných spoločností, štátnych orgánov a vedecko-výskumných organizácií.