Na rok 2030 tak predpokladá, že by mali celkové tržby z franšízingu dosiahnuť 4,75 miliardy eur.
Autor TASR
Bratislava 28. augusta (TASR) - Tržby z franšízingu by mali na Slovensku v roku 2016 presiahnuť tri miliardy eur. Odhaduje to Slovenská franchisingová asociácia (SFA), ktorá počíta s pozitívnym vývojom v tejto oblasti aj naďalej. Na rok 2030 tak predpokladá, že by mali celkové tržby z franšízingu dosiahnuť 4,75 miliardy eur.
V roku 2015 pritom tieto tržby predstavovali 2,899 miliardy eur, čo bolo takmer 3,5 % z hrubého domáceho produktu (HDP) celej krajiny. Fakt, že franšízingu sa darí, dokazuje podľa asociácie aj to, že kým v roku 2010 pôsobilo na území Slovenska 50 franšízingových konceptov, v roku 2015 to už bolo 139, čo znamenalo nárast o 287 %.
Najviac franšízingových konceptov je na Slovensku v oblasti obchodu, a to 43 %, nasledujú služby s 33 % a gastronómia s 24 %. "Popri tradičných gastronomických, obchodných či módnych konceptoch sa začínajú objavovať aj koncepty v oblasti financií," uviedla asociácia.
Pri franšízingu podnikateľ začne s už zavedeným konceptom na základe licencie. Výhodou je tak podľa asociácie, že nemusí vymýšľať nový produkt, službu ani značku. S licenciou získava totiž väčšinou know-how, skúsenosti aj celý koncept.
V roku 2015 pritom tieto tržby predstavovali 2,899 miliardy eur, čo bolo takmer 3,5 % z hrubého domáceho produktu (HDP) celej krajiny. Fakt, že franšízingu sa darí, dokazuje podľa asociácie aj to, že kým v roku 2010 pôsobilo na území Slovenska 50 franšízingových konceptov, v roku 2015 to už bolo 139, čo znamenalo nárast o 287 %.
Najviac franšízingových konceptov je na Slovensku v oblasti obchodu, a to 43 %, nasledujú služby s 33 % a gastronómia s 24 %. "Popri tradičných gastronomických, obchodných či módnych konceptoch sa začínajú objavovať aj koncepty v oblasti financií," uviedla asociácia.
Pri franšízingu podnikateľ začne s už zavedeným konceptom na základe licencie. Výhodou je tak podľa asociácie, že nemusí vymýšľať nový produkt, službu ani značku. S licenciou získava totiž väčšinou know-how, skúsenosti aj celý koncept.