Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Ekonomika

Sieť Accor zvýšila tržby, Ázia negatívne ovplyvnila výnos na izbu

Ilustračná fotografia Foto: TASR/Radovan Stoklasa

Najväčšia hotelová sieť v Európe, do portfólia ktorej patria viaceré značky hotelov, medzi nimi Sofitel či Ibis, uviedla, že tržby za prvé tri mesiace roka dosiahli 987 miliónov eur.

Paríž 19. apríla (TASR) - Francúzska hotelová sieť Accor zaznamenala za 1. kvartál výrazný rast tržieb, na druhej strane kľúčový ukazovateľ, ktorým je výnos na disponibilnú izbu (RevPAR), dosiahol len slabý rast. Dôvodom sú nepriaznivé výsledky siete na ázijskom kontinente.

Najväčšia hotelová sieť v Európe, do portfólia ktorej patria viaceré značky hotelov, medzi nimi Sofitel či Ibis, uviedla, že tržby za prvé tri mesiace roka dosiahli 987 miliónov eur. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to znamená rast o 34,2 %. Porovnateľné tržby sa zvýšili o 8,8 %.

Spoločnosti sa darilo najmä na európskom trhu, ale aj v Južnej Amerike, kde zaznamenala zotavenie. Naopak, na ázijskom a severoamerickom trhu zaznamenala slabšie výsledky a tieto oblasti mali vplyv aj na vývoj RevPAR za 1. kvartál.

Celkový výnos na disponibilnú izbu sa v 1. štvrťroku zvýšil len o 1,6 %, keď v regióne juhovýchodnej Ázie RevPAR o 0,6 % klesol. Ani v Číne sa reťazcu nedarilo, na tomto trhu RevPAR klesol o 3 %. Spoločnosť Accor však očakáva, že situácia v Ázii sa v priebehu roka zlepší a za celý rok 2019 sa jej podarí docieliť rast tohto ukazovateľa na úrovni 3 %.