V minulom roku totiž predala produkty vlastných privátnych značiek za viac ako 1 miliardu korún (39,49 milióna eur).
Autor TASR
Praha 12. apríla (TASR) - Sieť lekární Dr. Max, najväčšia v Česku, sa stáva významným producentom liekov aj výživových doplnkov. V minulom roku totiž predala produkty vlastných privátnych značiek za viac ako 1 miliardu korún (39,49 milióna eur). Medziročne to predstavuje nárast o 25 %, konštatuje český portál E15.
Medzi českými výrobcami doplnkov stravy sa už Dr. Max podľa vlastných analýz stal jednotkou na trhu a predbehol aj spoločnosť Walmark.
Ale vlani vzrástol aj odbyt liekov privátnej značky Dr. Max. Tržby z ich predaja dosiahli 134,5 milióna Kč. A zatiaľ čo podiel tržieb z predaja produktov vlastnej značky na celkovom obrate siete Dr. Max dosiahol minulý rok 18 %, aktuálne je to už 25 %.
"Význam vlastnej značky jednoznačne rastie," uviedol riaditeľ Dr. Max Daniel Horák. Pripomenul, že ak v prípade britského reťazca Boots sa tržby z predaja produktov vlastnej značky podieľajú zhruba 30 % na jeho obrate, k tomuto číslu sa môže počas nasledujúcich rokov priblížiť aj sieť lekární Dr. Max. Boots je najväčší lekárenský reťazec v Británii, ktorý má zhruba 2500 predajní.
Dr. Max pod rôznymi privátnymi značkami predáva v Česku zhruba 320 položiek. Sieť jeho lekární, ktorá má viac ako 400 prevádzok, patrí skupine Penta.
Celkovo sa vlani v českých lekárňach podľa údajov Štátneho ústavu pre kontrolu liečiv predali lieky dostupné bez receptu za 6,8 miliardy Kč. Dominantné postavenie má medzi značka Zentiva.
(1 EUR = 25,323 CZK)
Medzi českými výrobcami doplnkov stravy sa už Dr. Max podľa vlastných analýz stal jednotkou na trhu a predbehol aj spoločnosť Walmark.
Ale vlani vzrástol aj odbyt liekov privátnej značky Dr. Max. Tržby z ich predaja dosiahli 134,5 milióna Kč. A zatiaľ čo podiel tržieb z predaja produktov vlastnej značky na celkovom obrate siete Dr. Max dosiahol minulý rok 18 %, aktuálne je to už 25 %.
"Význam vlastnej značky jednoznačne rastie," uviedol riaditeľ Dr. Max Daniel Horák. Pripomenul, že ak v prípade britského reťazca Boots sa tržby z predaja produktov vlastnej značky podieľajú zhruba 30 % na jeho obrate, k tomuto číslu sa môže počas nasledujúcich rokov priblížiť aj sieť lekární Dr. Max. Boots je najväčší lekárenský reťazec v Británii, ktorý má zhruba 2500 predajní.
Dr. Max pod rôznymi privátnymi značkami predáva v Česku zhruba 320 položiek. Sieť jeho lekární, ktorá má viac ako 400 prevádzok, patrí skupine Penta.
Celkovo sa vlani v českých lekárňach podľa údajov Štátneho ústavu pre kontrolu liečiv predali lieky dostupné bez receptu za 6,8 miliardy Kč. Dominantné postavenie má medzi značka Zentiva.
(1 EUR = 25,323 CZK)