Americká sieť rýchleho občerstvenia McDonald's dnes predstavila plán reorganizácie svojho biznisu s cieľom spružniť chod spoločnosti, získať viac zákazníkov.
Autor TASR
Oak Brook 4. mája (TASR) - Americká sieť rýchleho občerstvenia McDonald's dnes predstavila plán reorganizácie svojho biznisu s cieľom spružniť chod spoločnosti, získať viac zákazníkov, znížiť náklady a zabezpečiť stabilný rast zisku. Informovali o tom servery BBC a RTTNews.
Výkonný riaditeľ McDonald's Steve Easterbrook uviedol, že súčasťou zmien je aj predaj ďalších reštaurácií, ktoré sa budú prevádzkovať formou franšízy. Do konca roku 2018 ich chce spoločnosť predať 3500. Celkový počet prevádzok, ktoré fungujú prostredníctvom franšízy, by sa tak mal zvýšiť zo súčasných 81 % na 90 %. Easterbrook zároveň dodal, že spoločnosť prehodnotí aj svoju firemnú štruktúru, pričom naznačil, že niektoré pozície sa zrušia.
S cieľom spružniť riadenie firmy vedenie McDonald's rozhodlo o zmene organizačnej štruktúry, pričom firma už nebude deliť svoje trhové segmenty podľa geografických oblastí. Na základe novej organizačnej štruktúry, ktorá začne platiť od 1. júla, bude mať spoločnosť štyri trhové segmenty - domáci trh USA, vysokorastové trhy, ďalej tradičné trhy ako Nemecko a zvyšné trhy.
Sústrediť sa chce práve na tie, ktoré jej zabezpečujú najvyššie príjmy, akým je domáci trh. Ten sa na celkovom prevádzkovom zisku spoločnosti podieľa približne 40 %.
Tradičné trhy budú okrem Nemecka zahŕňať ešte Austráliu, Kanadu, Francúzsko a Britániu. K vysokorastovým trhom McDonald's počíta Čínu, Taliansko, Poľsko, Rusko, Kórejskú republiku, Španielsko, Švajčiarsko a Holandsko.
Najväčšiemu reťazcu rýchleho občerstvenia na svete sa v poslednom období príliš nedarí. Aj výsledky za 1. kvartál tohto roka, ktoré McDonald's oznámil v apríli, boli sklamaním. Firma uviedla, že zisk klesol medziročne takmer o 33 %. Dôvodom bol pokles tržieb viac než o desatinu. Firme sa nedarí prilákať nových zákazníkov a tlak na ňu rastie aj zo strany konkurencie, akou sú Burger King alebo Chipotle Mexican Grill.
Výkonný riaditeľ McDonald's Steve Easterbrook uviedol, že súčasťou zmien je aj predaj ďalších reštaurácií, ktoré sa budú prevádzkovať formou franšízy. Do konca roku 2018 ich chce spoločnosť predať 3500. Celkový počet prevádzok, ktoré fungujú prostredníctvom franšízy, by sa tak mal zvýšiť zo súčasných 81 % na 90 %. Easterbrook zároveň dodal, že spoločnosť prehodnotí aj svoju firemnú štruktúru, pričom naznačil, že niektoré pozície sa zrušia.
S cieľom spružniť riadenie firmy vedenie McDonald's rozhodlo o zmene organizačnej štruktúry, pričom firma už nebude deliť svoje trhové segmenty podľa geografických oblastí. Na základe novej organizačnej štruktúry, ktorá začne platiť od 1. júla, bude mať spoločnosť štyri trhové segmenty - domáci trh USA, vysokorastové trhy, ďalej tradičné trhy ako Nemecko a zvyšné trhy.
Sústrediť sa chce práve na tie, ktoré jej zabezpečujú najvyššie príjmy, akým je domáci trh. Ten sa na celkovom prevádzkovom zisku spoločnosti podieľa približne 40 %.
Tradičné trhy budú okrem Nemecka zahŕňať ešte Austráliu, Kanadu, Francúzsko a Britániu. K vysokorastovým trhom McDonald's počíta Čínu, Taliansko, Poľsko, Rusko, Kórejskú republiku, Španielsko, Švajčiarsko a Holandsko.
Najväčšiemu reťazcu rýchleho občerstvenia na svete sa v poslednom období príliš nedarí. Aj výsledky za 1. kvartál tohto roka, ktoré McDonald's oznámil v apríli, boli sklamaním. Firma uviedla, že zisk klesol medziročne takmer o 33 %. Dôvodom bol pokles tržieb viac než o desatinu. Firme sa nedarí prilákať nových zákazníkov a tlak na ňu rastie aj zo strany konkurencie, akou sú Burger King alebo Chipotle Mexican Grill.