Prevádzkový zisk koncernu klesol o 75 % a firma vytvorila stratu 1,23 miliardy eur.
Autor TASR
Tokio 3. septembra (TASR) - Škandál v japonskej automobilke Mitsubishi Motors Corp. má pokračovanie. Nemecká televízna spravodajská stanica N24 uviedla, že k manipulácii s údajmi o spotrebe paliva došlo na 12 modeloch. Ďalších osem sa musí ešte vyhodnotiť.
Ministerstvo dopravy chce problém starostlivo preskúmať. Po rozšírení škandálu došlo k prehľadaniu hlavného sídla koncernu v Tokiu. Uskutočnila sa razia aj v závode v Nagoji. V piatok (2.9.) to oznámilo ministerstvo dopravy.
„Chceme zistiť všetky okolnosti, ako došlo k tejto situácii,“ povedal novinárom minister dopravy Keiiči Išii.
Automobilka manipulovala údaje o spotrebe paliva aj pre modely Outlander a Pajero. Úrady zastavili ich predaj v Japonsku, kým sa spotreba nedostane na predpísanú úroveň.
Vedenie Mitsubishi v apríli priznalo, že 25 rokov na testoch spotreby paliva zatajovalo pravdu. Po tom trhová hodnota koncernu prudko klesla a zastavil sa takmer na tri mesiace predaj jeho áut.
V internej vyšetrovacej správe koncernu Mitsubishi Motors zverejnenej začiatkom augusta sa uvádza, že škandál s prekračovaním noriem spotreby paliva v jeho modeloch spôsobili inžinieri, ktorí sa nedokázali dostať na požadovanú úroveň. Informoval o tom portál rakúskeho denníka Die Presse.
Chybou podľa autorov správy bolo, že sa koncern veľmi sústredil na obmedzovanie spotreby paliva v úsilí, aby sa stal konkurencieschopnejším. Vývojári však stáli pred neriešiteľnou úlohou, keď mali motory staršej konštrukcie výrazne zefektívniť.
V prvom štvrťroku hospodárskeho roku 2016/2017 klesol prevádzkový zisk koncernu o 75 % a firma v ňom vytvorila stratu 1,23 miliardy eur.
Ministerstvo dopravy chce problém starostlivo preskúmať. Po rozšírení škandálu došlo k prehľadaniu hlavného sídla koncernu v Tokiu. Uskutočnila sa razia aj v závode v Nagoji. V piatok (2.9.) to oznámilo ministerstvo dopravy.
„Chceme zistiť všetky okolnosti, ako došlo k tejto situácii,“ povedal novinárom minister dopravy Keiiči Išii.
Automobilka manipulovala údaje o spotrebe paliva aj pre modely Outlander a Pajero. Úrady zastavili ich predaj v Japonsku, kým sa spotreba nedostane na predpísanú úroveň.
Vedenie Mitsubishi v apríli priznalo, že 25 rokov na testoch spotreby paliva zatajovalo pravdu. Po tom trhová hodnota koncernu prudko klesla a zastavil sa takmer na tri mesiace predaj jeho áut.
V internej vyšetrovacej správe koncernu Mitsubishi Motors zverejnenej začiatkom augusta sa uvádza, že škandál s prekračovaním noriem spotreby paliva v jeho modeloch spôsobili inžinieri, ktorí sa nedokázali dostať na požadovanú úroveň. Informoval o tom portál rakúskeho denníka Die Presse.
Chybou podľa autorov správy bolo, že sa koncern veľmi sústredil na obmedzovanie spotreby paliva v úsilí, aby sa stal konkurencieschopnejším. Vývojári však stáli pred neriešiteľnou úlohou, keď mali motory staršej konštrukcie výrazne zefektívniť.
V prvom štvrťroku hospodárskeho roku 2016/2017 klesol prevádzkový zisk koncernu o 75 % a firma v ňom vytvorila stratu 1,23 miliardy eur.