V strednej Európe Škoda vo februári dodala klientom 17.300 vozidiel, o 6,1 % menej ako pred rokom.
Autor TASR
Mladá Boleslav 14. marca (TASR) - Česká automobilka Škoda Auto, dcérska spoločnosť nemeckého koncernu Volkswagen, vo štvrtok oznámila, že aj vo februári zaznamenala pokles globálneho predaja. Dôvodom bol najmä slabý odbyt v Číne.
Podľa najnovších údajov Škoda vo februári 2019 predala 90.900 vozidiel, o 2 % menej ako v rovnakom mesiaci minulého roka.
V Číne, na najväčšom automobilovom trhu na svete, sa jej februárový odbyt znížil o 18,4 % na 16.000 vozidiel, zatiaľ čo v západnej aj vo východnej Európe jej predaj vo februári vzrástol.
Konkrétne, v západnej Európe sa predaj modelov Škoda vo februári zvýšil medziročne o 7,2 % na 41.100 vozidiel, pričom v Nemecku, najväčšom európskom automobilovom trhu, dosiahla spoločnosť dvojciferný rast predaja, a to o 11,5 % na 16.500. A o dvojciferné číslo stúpol aj jej odbyt vo Francúzsku (o 14,4 % na 2600 áut), Švajčiarsku (36,4 %), Dánsku (48 %) a Portugalsku (27,9 %). Model Octavia zostáva bestsellerom značky a dopyt po modeloch SUV ďalej rastie.
V strednej Európe Škoda vo februári dodala klientom 17.300 vozidiel, o 6,1 % menej ako pred rokom. Na domácom trhu, v Českej republike, zaznamenala pokles predaja o 14,7 % na 7100 vozidiel.
Vo východnej Európe s výnimkou Ruska zvýšila Škoda vo februári predaj o 13,1 % na 3500 áut a v Rusku jej odbyt vzrástol o 0,6 %.
Podľa najnovších údajov Škoda vo februári 2019 predala 90.900 vozidiel, o 2 % menej ako v rovnakom mesiaci minulého roka.
V Číne, na najväčšom automobilovom trhu na svete, sa jej februárový odbyt znížil o 18,4 % na 16.000 vozidiel, zatiaľ čo v západnej aj vo východnej Európe jej predaj vo februári vzrástol.
Konkrétne, v západnej Európe sa predaj modelov Škoda vo februári zvýšil medziročne o 7,2 % na 41.100 vozidiel, pričom v Nemecku, najväčšom európskom automobilovom trhu, dosiahla spoločnosť dvojciferný rast predaja, a to o 11,5 % na 16.500. A o dvojciferné číslo stúpol aj jej odbyt vo Francúzsku (o 14,4 % na 2600 áut), Švajčiarsku (36,4 %), Dánsku (48 %) a Portugalsku (27,9 %). Model Octavia zostáva bestsellerom značky a dopyt po modeloch SUV ďalej rastie.
V strednej Európe Škoda vo februári dodala klientom 17.300 vozidiel, o 6,1 % menej ako pred rokom. Na domácom trhu, v Českej republike, zaznamenala pokles predaja o 14,7 % na 7100 vozidiel.
Vo východnej Európe s výnimkou Ruska zvýšila Škoda vo februári predaj o 13,1 % na 3500 áut a v Rusku jej odbyt vzrástol o 0,6 %.