Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 16. november 2024Meniny má Agnesa
< sekcia Ekonomika

Škoda je s trhovým podielom stále najpredávanejšia značka na Slovensku

Hosteska stojí pri novinke automobilky Škoda - SUV Kodiaq 4x4, archívne foto. Foto: TASR/AP

Najobľúbenejšou voľbou Slovákov medzi novými autami bol model Fabia, darilo sa aj modelu Octavia a tiež SUV modelom.

Bratislava 31. januára (TASR) – Automobilka Škoda predala vlani na Slovensku 15.359 vozidiel a zostala s trhovým podielom 20,3 % najpredávanejšou značkou. Medzi desiatimi najpredávanejšími osobnými autami bolo až päť od mladoboleslavskej automobilky. V pondelok o tom informoval riaditeľ spoločnosti Škoda Auto Slovensko Jaroslav Hercog.

"Napriek výpadkom vo výrobe, ktoré postihli väčšinu značiek na trhu, patrí podiel v roku 2021 na úrovni 20,3 % k druhému najlepšiemu výkonu od roku 2015. Vlani naša spoločnosti dodala zákazníkom celkovo 15.359 vozidiel, čo je úctyhodné číslo na dnešné pomery," zhodnotil Hercog.

Vplyvom viacerých negatívnych faktorov, ktoré postihli automobilky na celom svete, sa v roku 2021 situácia na trhu výrazne nezlepšila. Medziročne sa predalo na Slovensku o 0,8 % menej áut a ich celkový počet tak dosiahol 75.700 (76.305 vozidiel v roku 2020). Predajný rok v automobilovom priemysle sprevádzali problematické dodávky či obmedzenia vyplývajúce z pretrvávajúcej pandémie nového koronavírusu.

Najobľúbenejšou voľbou Slovákov medzi novými autami bol model Fabia, darilo sa aj modelu Octavia a tiež SUV modelom. Silnejúci záujem bol podľa Hercoga počas celého roka cítiť aj pri elektrických a elektrifikovaných modeloch.

Na Slovensku patrí značke Škoda prvenstvo aj v predaji firemným zákazníkom. Minulý rok tu získala trhový podiel až 23,3 %. Silný záujem fleetových zákazníkov zaznamenala Škoda ešte pred nástupom pandémie a podarilo sa jej ho udržať.