Táto problematika bola aj ústrednou témou dnešného rokovania Generálnej rady ZPS v Bratislave.
Autor TASR
Bratislava 16. februára (TASR) - Zásadná zmena vzdelávacieho systému s dôrazom na potreby ekonomickej praxe je jednou z priorít Združenia podnikateľov Slovenska (ZPS) na tento rok. Táto problematika bola aj ústrednou témou dnešného rokovania Generálnej rady ZPS v Bratislave.
O pripravovanej reforme vzdelávacieho systému diskutovali s Petrom Plavčanom, ministrom školstva, vedy, výskumu a športu SR, ktorý okrem iného uviedol, že reforma nie je jeho reformou a ani rezortu školstva, ale je reformou širokej základne tak z oblasti vedy, ako aj odbornej verejnosti, rôznych inštitúcií. Zároveň ocenil skutočnosť, že účasť na nej prijali aj podnikatelia.
Podľa slov prezidenta ZPS Jána Oravca podnikatelia svoje predstavy, najmä o základnom a strednom školstve, pretransformovali do dokumentu, ktorý predpokladá vytvorenie systému osobných vzdelávacích účtov každého dieťaťa. "Predpokladá sa, že každý študent bude mať osobný účet a na ňom alokovanú určitú čiastku od štátu. Tým by sa nahradil dnešný nepriamy systém financovania. Účtom určeným na vzdelanie by do 15 rokov dieťaťa disponoval rodič, od 15 do 18 rokov by to bolo spoločné rozhodovanie študenta a rodiča a po tomto s účtom výhradne určeným na financovanie vzdelávania by disponoval študent," povedal Oravec.
Podľa neho štát by mal zmenené, ale taktiež významné právomoci a síce by bol garantom výstupov, ochrany a nezneužitia finančných prostriedkov z účtu.
Podľa Plavčana je tento projekt zaujímavý a nevylúčil, že sa ním bude zaoberať.
O pripravovanej reforme vzdelávacieho systému diskutovali s Petrom Plavčanom, ministrom školstva, vedy, výskumu a športu SR, ktorý okrem iného uviedol, že reforma nie je jeho reformou a ani rezortu školstva, ale je reformou širokej základne tak z oblasti vedy, ako aj odbornej verejnosti, rôznych inštitúcií. Zároveň ocenil skutočnosť, že účasť na nej prijali aj podnikatelia.
Podľa slov prezidenta ZPS Jána Oravca podnikatelia svoje predstavy, najmä o základnom a strednom školstve, pretransformovali do dokumentu, ktorý predpokladá vytvorenie systému osobných vzdelávacích účtov každého dieťaťa. "Predpokladá sa, že každý študent bude mať osobný účet a na ňom alokovanú určitú čiastku od štátu. Tým by sa nahradil dnešný nepriamy systém financovania. Účtom určeným na vzdelanie by do 15 rokov dieťaťa disponoval rodič, od 15 do 18 rokov by to bolo spoločné rozhodovanie študenta a rodiča a po tomto s účtom výhradne určeným na financovanie vzdelávania by disponoval študent," povedal Oravec.
Podľa neho štát by mal zmenené, ale taktiež významné právomoci a síce by bol garantom výstupov, ochrany a nezneužitia finančných prostriedkov z účtu.
Podľa Plavčana je tento projekt zaujímavý a nevylúčil, že sa ním bude zaoberať.