K rastu prispeli najmä plne elektrické autá a luxusné vozidlá.
Autor TASR
Mníchov 10. apríla (TASR) - Skupina BMW predala v prvom štvrťroku približne 595.000 áut, čo znamená medziročný nárast o 1,1 %. K rastu prispeli najmä plne elektrické autá a luxusné vozidlá, oznámila spoločnosť v stredu. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
Počet predaných vozidiel na batériový pohon vzrástol o takmer 28 % na 82.700 kusov. Predaj áut vo vyššom cenovom segmente sa zvýšil o takmer 22 %. BMW dokáže reagovať na meniace sa želania zákazníkov ponukou rôznych typov pohonov, čo je stratégia, ktorá sa osvedčuje, uviedol šéf predaja skupiny BMW Jochen Goller.
V Európe vzrástol dopyt po automobiloch mníchovskej spoločnosti o 5,5 % na približne 228.000 kusov. V USA sa predaj zvýšil o 1,2 % na 91.000 vozidiel. Na dôležitom čínskom trhu však dodávky klesli o 3,8 % na približne 187.000 automobilov. Predaj značky Mini sa dokonca celosvetovo znížil o 9,4 % na necelých 83.000 vozidiel.
V roku 2024 očakáva skupina BMW celkovo mierne zvýšenie predaja, v segmente plne elektrických vozidiel a prémiových modelov by však chcela rásť dvojciferným tempom. V minulom roku BMW predalo 2,55 milióna automobilov, čo bolo výrazne viac ako kedykoľvek predtým. Finančné údaje za prvý štvrťrok 2024 plánuje skupina zverejniť 8. mája.
Počet predaných vozidiel na batériový pohon vzrástol o takmer 28 % na 82.700 kusov. Predaj áut vo vyššom cenovom segmente sa zvýšil o takmer 22 %. BMW dokáže reagovať na meniace sa želania zákazníkov ponukou rôznych typov pohonov, čo je stratégia, ktorá sa osvedčuje, uviedol šéf predaja skupiny BMW Jochen Goller.
V Európe vzrástol dopyt po automobiloch mníchovskej spoločnosti o 5,5 % na približne 228.000 kusov. V USA sa predaj zvýšil o 1,2 % na 91.000 vozidiel. Na dôležitom čínskom trhu však dodávky klesli o 3,8 % na približne 187.000 automobilov. Predaj značky Mini sa dokonca celosvetovo znížil o 9,4 % na necelých 83.000 vozidiel.
V roku 2024 očakáva skupina BMW celkovo mierne zvýšenie predaja, v segmente plne elektrických vozidiel a prémiových modelov by však chcela rásť dvojciferným tempom. V minulom roku BMW predalo 2,55 milióna automobilov, čo bolo výrazne viac ako kedykoľvek predtým. Finančné údaje za prvý štvrťrok 2024 plánuje skupina zverejniť 8. mája.