Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 18. november 2024Meniny má Eugen
< sekcia Ekonomika

SkyToll na mýte v máji 2012 pre NDS zabezpečil vyše 13,91 mil. eur

Foto: TASR/Štefan Puškáš

Hliadky mýtnej polície riešili 646 prípadov porušenia zákona o elektronickom mýte. Od vodičov vybrali mýto vo výške 19.380 eur.

Bratislava 14. júna (TASR) - Komplexná služba elektronického výberu mýta zabezpečila v máji 2012 pre Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS) vyše 13,91 milióna eur.

Je to o vyše 147.100 eur viac ako za rovnaký mesiac predchádzajúceho roka a o 1,49 milióna eur viac v porovnaní s aprílom tohto roku. Informoval o tom manažér pre komunikačnú stratégiu spoločnosti SkyToll, a.s., Anton Bódis.

Za užívanie vymedzených úsekov ciest na diaľniciach a rýchlostných cestách sa v máji 2012 vybralo na mýte takmer 9,14 milióna eur. Na vymedzených úsekoch ciest 1. triedy to bolo za rovnaké obdobie 4,75 milióna eur. V rámci tranzitného ticketingu sa v máji 2012 vybralo takmer 329.500 eur. Z celkovej sumy vybraného mýta viac ako 42 % zaplatili prevádzkovatelia vozidiel zo zahraničia.

Dňom s najvyšším výberom v rámci mesiaca bol 9. máj 2012, kedy sa na mýte vybralo 698.771 eur. Je to o 9900 eur viac oproti doteraz najvyššiemu dennému výberu z 30. augusta 2011. V máji užívalo vymedzené úseky ciest denne v priemere 29.643 vozidiel nad 3,5 tony.

V elektronickom mýtnom systéme bolo k 31. máju 2012 evidovaných 205.595 aktívnych palubných jednotiek. Oproti predchádzajúcemu mesiacu ich počet vzrástol o 2129 kusov. Viac ako 68,6 % aktívnych palubných jednotiek užívali v máji tohto roku vozidlá zo zahraničia.

Mobilné jednotky vynucovania v máji 2012 na spoplatnených úsekoch ciest skontrolovali 202.000 vozidiel. Hliadky mýtnej polície riešili 646 prípadov porušenia zákona o elektronickom mýte. Od vodičov vybrali mýto vo výške 19.380 eur.

V máji 2012 bolo v rámci prevádzky elektronického výberu mýta zaevidovaných celkovo 267 podaní od zákazníkov. Z tohto počtu bolo 29 podaní vyhodnotených ako opodstatnených. V rovnakom mesiaci minulého roku bolo opodstatnených 21 podaní. Z opodstatnených podaní za mesiac bolo 13 reklamácií, 14 žiadostí a 2 podnety. Všetky reklamácie sa vybavili v lehote stanovenej v zmluve s NDS, teda do 5 pracovných dní.