Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 27. december 2024Meniny má Filoména
< sekcia Ekonomika

SkyToll: Výber mýta v prvej polovici roka dosiahol 120,4 milióna eur

Ilustračné foto Foto: TASR

Vyše 70 % výnosov tvorilo mýto za užívanie vymedzených úsekov diaľnic a rýchlostných ciest. V júni sa na nich podľa SkyToll vybralo 15,2 milióna eur.

Bratislava 17. júla (TASR) - Prostredníctvom komplexnej služby elektronického výberu mýta vybrala spoločnosť SkyToll v júni pre Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS) celkom 21,56 milióna eur. Celkový výber mýta v prvom polroku tohto roka prekonal 120 miliónov eur, čo oproti prvému polroku 2022 predstavuje pokles o vyše dva milióny eur, informovala spoločnosť SkyToll v pondelok.

"Od začiatku roka získalo nárok na zľavu z ceny mýta 21.154 vozidiel, z ktorých je 16.634 zo Slovenska. Celková zľava poskytnutá prevádzkovateľom vozidiel za prvý polrok 2023 presiahla 994.000 eur, z toho 88,4 % bolo poskytnutých dopravcom zo Slovenska," informoval Miroslav Beneš, hovorca spoločnosti ITIS Holding, ktorá je stopercentným vlastníkom prevádzkovateľa slovenského mýta SkyToll.

Vyše 70 % výnosov tvorilo mýto za užívanie vymedzených úsekov diaľnic a rýchlostných ciest. V júni sa na nich podľa SkyToll vybralo 15,2 milióna eur. Zvyšok uhradili dopravcovia za využitie vymedzených úsekov ciest prvej triedy. V prípade súbežných úsekov prekročil výnos z mýta 816.000 eur, v prípade nesúbežných úsekov potom dosiahol takmer 5,5 milióna eur. Vozidlá registrované v zahraničí sa v júni podieľali na celkovom výbere mýta 49,8 percenta.

K 30. júnu 2023 bolo v elektronickom mýtnom systéme zaregistrovaných 321.295 vozidiel, pričom za mesiac jún pribudlo 2685 vozidiel. V júni využívalo vymedzené úseky ciest a diaľnic v priemere 41.416 vozidiel denne, čo je takmer o 2000 vozidiel denne viac než v predchádzajúcom mesiaci.

V júni bolo v rámci prevádzky elektronického výberu mýta podľa SkyToll zaevidovaných 36 opodstatnených podaní od zákazníkov. Vo všetkých prípadoch išlo o reklamácie, ktoré boli vybavené v lehote stanovenej v zmluve s NDS, teda do piatich pracovných dní. Operátori zákazníckej linky elektronického mýtneho systému prijali v rovnakom období viac ako 4460 hovorov.