Až 89 % Slovákov verí, že moderné technológie v autách lepšie chránia pred nehodami.
Autor TASR
Bratislava 7. apríla (TASR) - Až 89 % Slovákov verí, že moderné technológie v autách lepšie chránia pred nehodami, ale v praxi ich príliš často nevyužívajú. Medzi najpočetnejšie pokročilé technológie vo výbave slovenských vozidiel patrí adaptívny tempomat (17 %) alebo systém kontroly tlaku v pneumatikách (16 %). Ukázal to prieskum spoločnosti Continental zameraný na postoj Slovákov k bezpečnosti na cestách.
Podľa prieskumu aktívny parkovací asistent pozná 73 % vodičov, ale k dispozícii ho má len 12 % z nich. Najčastejšie spomínanými aspektmi, ktoré podľa motoristov majú vplyv na bezpečnú jazdu, sú schopnosti vodiča, technický stav vozidla, ale aj kvalita pneumatík.
Slováci v prieskume uviedli tiež, že za volantom ich pozornosť najviac oslabuje únava (42 %), agresívne správanie ostatných vodičov (32 %) alebo telefonovanie (27 %). Medzi ďalšími príčinami uvádzali hlučnú hudbu, resp. rádio, spolujazdca či hlučné deti v aute.
Pred nehodami vznikajúcimi v dôsledku straty koncentrácie chránia motoristov aj pokročilé bezpečnostné systémy. Povedomie o nich však zatiaľ výrazne prevyšuje praktické zapojenie v prevádzke. Respondenti ako technológiu, ktorú poznajú, ale nevyužívajú, po aktívnom parkovacom asistentovi najčastejšie uvádzali kamery sledujúce okolie vozidla (68 % pozná, 8 % využíva) alebo systém kontroly opustenia jazdného pruhu (58 % pozná, 7 % využíva). Povedomie o asistentovi pre zamedzenie zrážky (používa ho 5 %) má 56 % opýtaných. Pri technológiách pneumatík je najznámejší (52 %) aj najvyužívanejší (16 %) systém kontroly tlaku. Naopak, najmenej známe sú tlmiče hluku v pneumatikách, nepozná ich 60 % opýtaných.
Bezpečnostné pásy, pravidelné sezónne prezúvanie pneumatík, ale aj usadenie detí do bezpečnostných sedačiek - také sú podľa prieskumu najčastejšie opatrenia väčšiny Slovákov proti dopravným nehodám. Relatívne najviac prehreškov je pri telefonovaní a až 37 % nepoužíva väčšinou, prípadne vôbec handsfree.
TASR informovala spoločnosť Continental.
Podľa prieskumu aktívny parkovací asistent pozná 73 % vodičov, ale k dispozícii ho má len 12 % z nich. Najčastejšie spomínanými aspektmi, ktoré podľa motoristov majú vplyv na bezpečnú jazdu, sú schopnosti vodiča, technický stav vozidla, ale aj kvalita pneumatík.
Slováci v prieskume uviedli tiež, že za volantom ich pozornosť najviac oslabuje únava (42 %), agresívne správanie ostatných vodičov (32 %) alebo telefonovanie (27 %). Medzi ďalšími príčinami uvádzali hlučnú hudbu, resp. rádio, spolujazdca či hlučné deti v aute.
Pred nehodami vznikajúcimi v dôsledku straty koncentrácie chránia motoristov aj pokročilé bezpečnostné systémy. Povedomie o nich však zatiaľ výrazne prevyšuje praktické zapojenie v prevádzke. Respondenti ako technológiu, ktorú poznajú, ale nevyužívajú, po aktívnom parkovacom asistentovi najčastejšie uvádzali kamery sledujúce okolie vozidla (68 % pozná, 8 % využíva) alebo systém kontroly opustenia jazdného pruhu (58 % pozná, 7 % využíva). Povedomie o asistentovi pre zamedzenie zrážky (používa ho 5 %) má 56 % opýtaných. Pri technológiách pneumatík je najznámejší (52 %) aj najvyužívanejší (16 %) systém kontroly tlaku. Naopak, najmenej známe sú tlmiče hluku v pneumatikách, nepozná ich 60 % opýtaných.
Bezpečnostné pásy, pravidelné sezónne prezúvanie pneumatík, ale aj usadenie detí do bezpečnostných sedačiek - také sú podľa prieskumu najčastejšie opatrenia väčšiny Slovákov proti dopravným nehodám. Relatívne najviac prehreškov je pri telefonovaní a až 37 % nepoužíva väčšinou, prípadne vôbec handsfree.
TASR informovala spoločnosť Continental.