Na Slovensku chýba medzi najpredávanejšími produktmi audio a video.
Autor TASR
Bratislava 2. apríla (TASR) - Slovenskí zákazníci na internete nakupujú v porovnaní s maďarskými a českými lacnejšie tovary, ale viac kusov.
Priemerná hodnota objednávky českého zákazníka dosahuje až 167 eur, maďarského 138 a slovenského len 105 eur. Vyplýva to z porovnania štatistík prevádzkovateľa najširšieho slovensko-česko-maďarského e-shopu InterStore Group od 1. januára 2012.
Najväčšími ťahákmi podľa počtu predaných tovarov sú už tradične IT produkty, mobilné telefóny, menšie kuchynské spotrebiče a biela technika. Poradie v preferenciách je však v jednotlivých krajinách rozdielne. Kým slovenskí zákazníci uprednostňujú najviac malé kuchynské spotrebiče, Česi a Maďari sa zameriavajú najmä na počítačové komponenty a notebooky. Je zaujímavé, že v TOP 5 kategóriách sa nachádza vždy aj kancelárska technika a potreby, ktoré zahŕňajú aj občerstvenie.
Naopak, na Slovensku chýba medzi najpredávanejšími produktmi audio a video. Z hľadiska obratov dominuje v celom regióne biela technika, až potom nasledujú PC a komunikačný tovar. Zaujímavosťou je výrazný záujem o nápoj Kofola zo susedného Maďarska, kde sa na rozdiel od SR a ČR s výraznejším dopytom stretáva aj tovar z kategórie auto-moto.
InterStore Group zahŕňa skupinu internetový obchodov na Slovensku (InterStore.sk), v Maďarsku (InterStore.hu) a ČR (Inter-Store.cz). Tieto eshopy okrem širokého portfólia produktov až v 17 kategóriách (IT produkty, elektronika, auto-moto, oblečenie, knihy, domáce potreby, ale aj zájazdy, letenky či potrava pre domáce zvieratá) ponúka nízke ceny, pohodlie bezpečného nákupu priamo z domu/práce, kvalitný zákaznícky servis (hotline, online poradenstvo), jednoduché platby, nákup na splátky a rýchlu dodávku tovaru. Samozrejmosťou je štandardná dvojročná záruka na tovar a možnosť vrátiť nepoškodený a nepoužívaný tovar bez udania dôvodu do 7 dní.
InterStore Group odštartoval na Slovensku v roku 2006 s InterStore.sk, medziročne zaznamenáva viac ako 100-% nárasty ročných tržieb až na súčasných 15 miliónov eur.Je paradoxné, že priemerná slovenská objednávka má nižšiu hodnotu v porovnaní s okolitými štátmi, a to aj napriek tomu, že si Slováci kupujú viac vecí ako Maďari alebo Česi (až 2,7 položky na objednávku). Českí zákazníci kupujú 1,9, maďarskí dokonca len 1,4.
„Výsledky prieskumu potvrdzujú, že v regióne prekonali bariéru nakupovania cez internet najlepšie Česi, ktorí neváhajú nakupovať online aj drahšie veci, naopak, našinec drobné praktické veci do domácnosti, práve takých objednávok je najviac. Na druhej strane však nechýbajú ani predaje luxusného tovaru v hodnotách tisícok eur. Veľký potenciál skrýva zrejme maďarský trh. Značným rizikom je však kurz forintu,“ zhodnotil Tomáš Prutzer z InterStore Group.
Prieskum sa realizoval na vzorke 7845 objednávok v SR, ČR a Maďarsku.
Priemerná hodnota objednávky českého zákazníka dosahuje až 167 eur, maďarského 138 a slovenského len 105 eur. Vyplýva to z porovnania štatistík prevádzkovateľa najširšieho slovensko-česko-maďarského e-shopu InterStore Group od 1. januára 2012.
Najväčšími ťahákmi podľa počtu predaných tovarov sú už tradične IT produkty, mobilné telefóny, menšie kuchynské spotrebiče a biela technika. Poradie v preferenciách je však v jednotlivých krajinách rozdielne. Kým slovenskí zákazníci uprednostňujú najviac malé kuchynské spotrebiče, Česi a Maďari sa zameriavajú najmä na počítačové komponenty a notebooky. Je zaujímavé, že v TOP 5 kategóriách sa nachádza vždy aj kancelárska technika a potreby, ktoré zahŕňajú aj občerstvenie.
Naopak, na Slovensku chýba medzi najpredávanejšími produktmi audio a video. Z hľadiska obratov dominuje v celom regióne biela technika, až potom nasledujú PC a komunikačný tovar. Zaujímavosťou je výrazný záujem o nápoj Kofola zo susedného Maďarska, kde sa na rozdiel od SR a ČR s výraznejším dopytom stretáva aj tovar z kategórie auto-moto.
InterStore Group
InterStore Group zahŕňa skupinu internetový obchodov na Slovensku (InterStore.sk), v Maďarsku (InterStore.hu) a ČR (Inter-Store.cz). Tieto eshopy okrem širokého portfólia produktov až v 17 kategóriách (IT produkty, elektronika, auto-moto, oblečenie, knihy, domáce potreby, ale aj zájazdy, letenky či potrava pre domáce zvieratá) ponúka nízke ceny, pohodlie bezpečného nákupu priamo z domu/práce, kvalitný zákaznícky servis (hotline, online poradenstvo), jednoduché platby, nákup na splátky a rýchlu dodávku tovaru. Samozrejmosťou je štandardná dvojročná záruka na tovar a možnosť vrátiť nepoškodený a nepoužívaný tovar bez udania dôvodu do 7 dní.
InterStore Group odštartoval na Slovensku v roku 2006 s InterStore.sk, medziročne zaznamenáva viac ako 100-% nárasty ročných tržieb až na súčasných 15 miliónov eur.
„Výsledky prieskumu potvrdzujú, že v regióne prekonali bariéru nakupovania cez internet najlepšie Česi, ktorí neváhajú nakupovať online aj drahšie veci, naopak, našinec drobné praktické veci do domácnosti, práve takých objednávok je najviac. Na druhej strane však nechýbajú ani predaje luxusného tovaru v hodnotách tisícok eur. Veľký potenciál skrýva zrejme maďarský trh. Značným rizikom je však kurz forintu,“ zhodnotil Tomáš Prutzer z InterStore Group.
Prieskum sa realizoval na vzorke 7845 objednávok v SR, ČR a Maďarsku.