Podľa bánk je za tým vzrastajúci počet ľudí, ktorí vlastnia smartfóny.
Autor TASR
Bratislava 7. júna (TASR) - Slováci čoraz viac využívajú služby mobilného bankovníctva. Tie najčastejšie slúžia klientom na kontrolu zostatku finančných prostriedkov na svojich účtoch. "Záujem klientov o aplikácie mobilného bankovníctva neustále rastie. Potvrdzuje to stále väčší počet aktívnych používateľov, respektíve platieb vykonaných prostredníctvom mobilných aplikácií," uviedol pre TASR hovorca Slovenskej sporiteľne (SLSP) Štefan Frimmer.
Podobné skúsenosti majú aj ostatné banky na Slovensku. Napríklad mobilné bankovníctvo VÚB banky od svojho spustenia v júni 2013 využíva už takmer 20.000 užívateľov, ČSOB banka zaznamenala medziročný nárast počtu aktívnych užívateľov mobilnej aplikácie o 94 %. Rastúci záujem o mobilné aplikácie registruje aj UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, ktorej sa medziročne zvýšil počet klientov využívajúcich tieto služby o 70 %.
Podľa bánk je za tým vzrastajúci počet ľudí, ktorí vlastnia smartfóny. "S pribúdajúcim počtom používateľov smartfónov rastie aj záujem o aplikáciu našej banky. Za posledný rok sa počet ľudí, ktorí si stiahli aplikáciu, zdvojnásobil," uviedla hovorkyňa Sberbank Slovensko Ľubomíra Chmelová.
Mobilné bankovníctvo však prináša klientom výhody v podobe rýchleho a jednoduchého kontrolovania si svojich financií. "Rastie potreba klientov riešiť svoje každodenné financie kdekoľvek a kedykoľvek, preto vidíme z tohto pohľadu ešte veľký potenciál pre rast aplikácií," povedala hovorkyňa Tatra banky Marína Masárová.
Skúsenosti bánk tiež ukazujú, že najvyšší počet užívateľov mobilného bankovníctva je zvyčajne vo väčších mestách. "Najväčší počet užívateľov je vo veľkých mestách, akými sú Bratislava, Košice či Žilina. O niečo častejšie používajú aplikáciu muži v porovnaní so ženami," doplnila hovorkyňa ČSOB banky Zuzana Eliášová.
Mobilné aplikácie a množstvo služieb, ktoré vám ušetria čas
Finančné domy ponúkajú cez svoje mobilné aplikácie klientom rôzne služby. Najčastejšie však ľuďom mobilné bankovníctvo slúži na kontrolu stavu ich financií. "Ľudia si najčastejšie kontrolujú pohyby a zostatok na účte, potom nasleduje zadávanie platieb. Stále väčšej popularite sa tešia aj platby cez QR kód," spresnil manažér zodpovedný za inovácie VÚB banky Radovan Ako. UniCredit Bank má zase skúsenosti, že klienti, ktorí začali využívať mobilnú aplikáciu, výrazne obmedzili správu svojho účtu cez službu online banking. "A nie sú to len mladí ľudia. Naša aplikácia je obľúbená najmä medzi vekovou kategóriou od 30 do 39 rokov. Najstarší užívateľ má dokonca 75 rokov. K správe financií cez mobil viac inklinujú muži ako ženy," konštatovala hovorkyňa banky Zuzana Ďuďáková.
Odborníci sú presvedčení, že tlak na banky, aby investovali do svojich online služieb, bude narastať. "Mobilná dostupnosť a nízke náklady budú hlavne pre mladšiu generáciu dôležité aspekty," domnieva sa odborník portálu Finančná hitparáda Maroš Ovčarik. Nie je však presvedčený, že online služby začnú v krátkom čase "vytláčať" služby pracovníkov na pobočkách.
Podľa neho sa však môže stať, že čím viac informácií a služieb bude dostupných cez alternatívne kanály a online služby, tým bude nižší dopyt po call centrách a pobočkách. "Pre banky sú tieto online služby výrazne lacnejšie ako prevádzkovať pobočky a call centrá. Na druhej strane zase banky takto prichádzajú o priestor, kde môžu klientom osobne ponúkať nové produkty," dodal Ovčarik.
Aj z toho dôvodu pravdepodobne finančné domy nateraz svoje call centrá rušiť neplánujú. "Určite neuvažujeme o zrušení call centra práve z dôvodu, že vnímame jeho potenciál aj do budúcnosti. Rozšírili sme možnosti služieb call centra pre klientov o kúpu bankových produktov priamo cez telefón bez potreby návštevy pobočky a pokračujeme v ďalšom rozvoji," priblížila Masárová. Aj ostatné banky potvrdzujú, že plánujú rozširovať služby call centier, pretože ich považujú za strategický kanál.
Podobné skúsenosti majú aj ostatné banky na Slovensku. Napríklad mobilné bankovníctvo VÚB banky od svojho spustenia v júni 2013 využíva už takmer 20.000 užívateľov, ČSOB banka zaznamenala medziročný nárast počtu aktívnych užívateľov mobilnej aplikácie o 94 %. Rastúci záujem o mobilné aplikácie registruje aj UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, ktorej sa medziročne zvýšil počet klientov využívajúcich tieto služby o 70 %.
Podľa bánk je za tým vzrastajúci počet ľudí, ktorí vlastnia smartfóny. "S pribúdajúcim počtom používateľov smartfónov rastie aj záujem o aplikáciu našej banky. Za posledný rok sa počet ľudí, ktorí si stiahli aplikáciu, zdvojnásobil," uviedla hovorkyňa Sberbank Slovensko Ľubomíra Chmelová.
Mobilné bankovníctvo však prináša klientom výhody v podobe rýchleho a jednoduchého kontrolovania si svojich financií. "Rastie potreba klientov riešiť svoje každodenné financie kdekoľvek a kedykoľvek, preto vidíme z tohto pohľadu ešte veľký potenciál pre rast aplikácií," povedala hovorkyňa Tatra banky Marína Masárová.
Skúsenosti bánk tiež ukazujú, že najvyšší počet užívateľov mobilného bankovníctva je zvyčajne vo väčších mestách. "Najväčší počet užívateľov je vo veľkých mestách, akými sú Bratislava, Košice či Žilina. O niečo častejšie používajú aplikáciu muži v porovnaní so ženami," doplnila hovorkyňa ČSOB banky Zuzana Eliášová.
Mobilné aplikácie a množstvo služieb, ktoré vám ušetria čas
Finančné domy ponúkajú cez svoje mobilné aplikácie klientom rôzne služby. Najčastejšie však ľuďom mobilné bankovníctvo slúži na kontrolu stavu ich financií. "Ľudia si najčastejšie kontrolujú pohyby a zostatok na účte, potom nasleduje zadávanie platieb. Stále väčšej popularite sa tešia aj platby cez QR kód," spresnil manažér zodpovedný za inovácie VÚB banky Radovan Ako. UniCredit Bank má zase skúsenosti, že klienti, ktorí začali využívať mobilnú aplikáciu, výrazne obmedzili správu svojho účtu cez službu online banking. "A nie sú to len mladí ľudia. Naša aplikácia je obľúbená najmä medzi vekovou kategóriou od 30 do 39 rokov. Najstarší užívateľ má dokonca 75 rokov. K správe financií cez mobil viac inklinujú muži ako ženy," konštatovala hovorkyňa banky Zuzana Ďuďáková.
Odborníci sú presvedčení, že tlak na banky, aby investovali do svojich online služieb, bude narastať. "Mobilná dostupnosť a nízke náklady budú hlavne pre mladšiu generáciu dôležité aspekty," domnieva sa odborník portálu Finančná hitparáda Maroš Ovčarik. Nie je však presvedčený, že online služby začnú v krátkom čase "vytláčať" služby pracovníkov na pobočkách.
Podľa neho sa však môže stať, že čím viac informácií a služieb bude dostupných cez alternatívne kanály a online služby, tým bude nižší dopyt po call centrách a pobočkách. "Pre banky sú tieto online služby výrazne lacnejšie ako prevádzkovať pobočky a call centrá. Na druhej strane zase banky takto prichádzajú o priestor, kde môžu klientom osobne ponúkať nové produkty," dodal Ovčarik.
Aj z toho dôvodu pravdepodobne finančné domy nateraz svoje call centrá rušiť neplánujú. "Určite neuvažujeme o zrušení call centra práve z dôvodu, že vnímame jeho potenciál aj do budúcnosti. Rozšírili sme možnosti služieb call centra pre klientov o kúpu bankových produktov priamo cez telefón bez potreby návštevy pobočky a pokračujeme v ďalšom rozvoji," priblížila Masárová. Aj ostatné banky potvrdzujú, že plánujú rozširovať služby call centier, pretože ich považujú za strategický kanál.