Oproti minulému roku stúpla útrata za elektroniku zhruba o 7 eur.
Autor TASR
Bratislava 21. decembra (TASR) - Za elektroniku pod stromček tento rok jednotliví spotrebitelia na Slovensku v priemere utratia 130 eur. Za darčeky v populárnej kategórii počítačov a telefónov 300 eur. Oproti minulému roku stúpla útrata za elektroniku zhruba o 7 eur.
"Medzi darčekmi nad 200 eur kraľujú smartfóny a notebooky, hlavne konvertibilné 'dva v jednom', z ktorých je možné odobratím displeja urobiť tablet. Novinkou sú diaľkovo ovládané drony. V nižšej cenovej kategórii sú hitom zariadenia pre starostlivosť o zdravie a telo, hlavne smart a fitness náramky a sport-testery. Medzi darčekmi sú aj rôzne doplnky, ako sú selfie tyče, slúchadlá, externé batérie alebo disky," zhrnul výsledky ankety Martin Vařbuchta zo spoločnosti Intel. Anketu medzi tuzemskými predajcami elektroniky Alza.sk, Mall.sk a NAY realizovala spoločnosť Intel.
"Ženy budú najčastejšie obdarovávané notebookmi 2v1, mobilnými telefónmi, fitness náramkami alebo mixérmi na smoothie," tvrdí Šárka Jakoubková zo spoločnosti Alza.sk. Tradičné vlnené ponožky by mali byť podľa Mareka Čičmanca zo spoločnosti Mall.sk nahradené praktickejšími darčekmi vo forme externých diskov alebo zdrojov napájania (tzv. powerbank).
Slovákov v nákupoch brzdí hlavne nedostatok invencie "čo kúpiť", na nedostatok peňazí si nesťažujú. Podľa Vařbuchta sa najviac nad výberom darčekov trápia muži. Vybrať ten správny vianočný darček je najťažšie pre 63 % z nich. Absencia nápadov tak v SR výrazne dominuje nad nedostatkom financií na darčeky (31 %) alebo nedostatkom času (6 %).
TASR informovala spoločnosť Intel.
"Medzi darčekmi nad 200 eur kraľujú smartfóny a notebooky, hlavne konvertibilné 'dva v jednom', z ktorých je možné odobratím displeja urobiť tablet. Novinkou sú diaľkovo ovládané drony. V nižšej cenovej kategórii sú hitom zariadenia pre starostlivosť o zdravie a telo, hlavne smart a fitness náramky a sport-testery. Medzi darčekmi sú aj rôzne doplnky, ako sú selfie tyče, slúchadlá, externé batérie alebo disky," zhrnul výsledky ankety Martin Vařbuchta zo spoločnosti Intel. Anketu medzi tuzemskými predajcami elektroniky Alza.sk, Mall.sk a NAY realizovala spoločnosť Intel.
"Ženy budú najčastejšie obdarovávané notebookmi 2v1, mobilnými telefónmi, fitness náramkami alebo mixérmi na smoothie," tvrdí Šárka Jakoubková zo spoločnosti Alza.sk. Tradičné vlnené ponožky by mali byť podľa Mareka Čičmanca zo spoločnosti Mall.sk nahradené praktickejšími darčekmi vo forme externých diskov alebo zdrojov napájania (tzv. powerbank).
Slovákov v nákupoch brzdí hlavne nedostatok invencie "čo kúpiť", na nedostatok peňazí si nesťažujú. Podľa Vařbuchta sa najviac nad výberom darčekov trápia muži. Vybrať ten správny vianočný darček je najťažšie pre 63 % z nich. Absencia nápadov tak v SR výrazne dominuje nad nedostatkom financií na darčeky (31 %) alebo nedostatkom času (6 %).
TASR informovala spoločnosť Intel.