Banka zisťovala mieru šetrnosti Slovákov na základe údajov o svojich klientoch od októbra minulého roka do septembra tohto roka.
Autor TASR
Bratislava 29. októbra (TASR) - Slováci, ktorí sa rozhodnú sporiť, sú väčšinou disciplinovaní. Takmer 60 % tých, ktorí majú zriadený sporiaci účet, si odkladá peniaze každý mesiac alebo minimálne raz za dva mesiace. Ukázala to analýza Sberbank Slovensko.
Takmer každý štvrtý Slovák z nich má okrem bežného účtu v banke zriadené aj šetrenie – sporiaci účet, vkladnú knižku alebo termínovaný vklad. Tí, ktorí sporia, majú priemerne na týchto produktoch našetrených 14.790 eur.
Banka zisťovala mieru šetrnosti Slovákov na základe údajov o svojich klientoch od októbra minulého roka do septembra tohto roka.
„Vo väčšej miere začínajú ľudia sporiť už pred 30-tkou, každý tretí z tejto vekovej skupiny má zriadené sporenie. Väčšina v sporení pokračuje a tak najviac sporiteľov je medzi staršími ľuďmi nad 61 rokov, každý druhý klient si v banke aj sporí,“ komentuje výsledky prieskumu Filip Vítek zo Sberbank Slovensko.
„Pri založení sporiaceho produktu si klienti zrejme zvolia nejaký účel – sporia napríklad pre deti, vnúčatá, na nové auto či rekonštrukciu domácnosti. To ich potom udržuje v disciplíne pri sporení. Len menšia časť sporiteľov sa spolieha na nepravidelné vklady. Väčšina verí, že len pravidelné sporenie vedie naozaj k dosiahnutiu vytýčeného cieľa,“ myslí si Vítek.
TASR informovala Ľubomíra Chmelová zo Sberbank Slovensko.
Takmer každý štvrtý Slovák z nich má okrem bežného účtu v banke zriadené aj šetrenie – sporiaci účet, vkladnú knižku alebo termínovaný vklad. Tí, ktorí sporia, majú priemerne na týchto produktoch našetrených 14.790 eur.
Banka zisťovala mieru šetrnosti Slovákov na základe údajov o svojich klientoch od októbra minulého roka do septembra tohto roka.
„Vo väčšej miere začínajú ľudia sporiť už pred 30-tkou, každý tretí z tejto vekovej skupiny má zriadené sporenie. Väčšina v sporení pokračuje a tak najviac sporiteľov je medzi staršími ľuďmi nad 61 rokov, každý druhý klient si v banke aj sporí,“ komentuje výsledky prieskumu Filip Vítek zo Sberbank Slovensko.
„Pri založení sporiaceho produktu si klienti zrejme zvolia nejaký účel – sporia napríklad pre deti, vnúčatá, na nové auto či rekonštrukciu domácnosti. To ich potom udržuje v disciplíne pri sporení. Len menšia časť sporiteľov sa spolieha na nepravidelné vklady. Väčšina verí, že len pravidelné sporenie vedie naozaj k dosiahnutiu vytýčeného cieľa,“ myslí si Vítek.
TASR informovala Ľubomíra Chmelová zo Sberbank Slovensko.