Hoci je hlavným dôvodom nákupu nižšia cena, neznamená to, že zákazníci volia vždy tú najlacnejšiu ponuku.
Autor TASR
Bratislava 3. mája (TASR) – V 1. kvartáli tohto roka nakupovali Slováci na internete najmä oblečenie, knihy a bielu techniku. Skúsenosti s nákupom odevov, doplnkov a obuvi má pritom až 36 % všetkých ľudí nakupujúcich online.
Knihy kupuje 33 % a bielu techniku 29 % ľudí využívajúcich služby e-shopov. Vyplýva to z prieskumu nezávislého portálu heureka.sk, ktorý porovnáva už takmer 4000 e-shopov, ich tovary a ceny. Prieskum prebehol na vzorke 2000 opýtaných.
V prvej desiatke sa umiestnili aj televízory a video (24 %), kozmetika (23 %), mobilné telefóny a vrecková počítače (21 %), segment auto-moto (19 %), detský tovar a hračky (18 %), športové vybavenie (17 %), ako i dovolenka a ubytovanie (16 %).
„Hlavným dôvodom online nakupovania sú pre 51 % respondentov nižšie ceny oproti kamenným obchodom. Zhruba 27 % opýtaných preferuje úsporu času a pohodlie a asi 10 % oceňuje širší sortiment,“ uviedol projektový manažér heureka.sk Kamil Demuth.
Hoci je hlavným dôvodom nákupu nižšia cena, neznamená to, že zákazníci volia vždy tú najlacnejšiu ponuku. Čím ďalej, tým viac rozhodujú tiež kvalita služieb a bezpečnosť daného obchodu, k čomu napomáha zákazníkom aj hodnotenie e-shopu ostatnými užívateľmi.
Knihy kupuje 33 % a bielu techniku 29 % ľudí využívajúcich služby e-shopov. Vyplýva to z prieskumu nezávislého portálu heureka.sk, ktorý porovnáva už takmer 4000 e-shopov, ich tovary a ceny. Prieskum prebehol na vzorke 2000 opýtaných.
V prvej desiatke sa umiestnili aj televízory a video (24 %), kozmetika (23 %), mobilné telefóny a vrecková počítače (21 %), segment auto-moto (19 %), detský tovar a hračky (18 %), športové vybavenie (17 %), ako i dovolenka a ubytovanie (16 %).
„Hlavným dôvodom online nakupovania sú pre 51 % respondentov nižšie ceny oproti kamenným obchodom. Zhruba 27 % opýtaných preferuje úsporu času a pohodlie a asi 10 % oceňuje širší sortiment,“ uviedol projektový manažér heureka.sk Kamil Demuth.
Hoci je hlavným dôvodom nákupu nižšia cena, neznamená to, že zákazníci volia vždy tú najlacnejšiu ponuku. Čím ďalej, tým viac rozhodujú tiež kvalita služieb a bezpečnosť daného obchodu, k čomu napomáha zákazníkom aj hodnotenie e-shopu ostatnými užívateľmi.