Hlavným dôvodom nákupov online je pre viac ako tri štvrtiny Slovákov lepšia cena tovarov a služieb v porovnaní s kamennými obchodmi.
Autor TASR
Bratislava 11. septembra (TASR) - Takmer každý druhý Slovák má notebook, dvaja z piatich vlastnia počítač. Tretina používa smartfón a desatina tablet. Tieto zariadenia s prístupom na internet využívajú čoraz viac aj na nakupovanie, niekoľkokrát mesačne takto robí už 15 % ľudí.
V porovnaní s ostatnými krajinami v regióne sú v online nákupoch aktívnejší iba Rakúšania a Srbi. Naopak, na chvoste sú Rumuni, Chorváti a Maďari. Kým Slováci takto najviac nakupujú oblečenie a topánky, v susednom Česku prevláda elektronika a Rakúšania nakupujú na internete najmä dovolenky. Vyplýva to z prieskumu TNS Aisa pre Erste Group.
Hlavným dôvodom nákupov online je pre viac ako tri štvrtiny Slovákov lepšia cena tovarov a služieb v porovnaní s kamennými obchodmi. Ako ďalšie dôvody uviedli tiež možnosť nakupovať z pohodlia domova, priame doručenie tovaru, širšiu ponuku či možnosť porovnávania.
"Podľa našich údajov Slováci na internete nakupujú najčastejšie v utorok a v stredu, naopak, výrazne menej počas soboty. Najviac nákupov u slovenských obchodníkov urobia večer medzi siedmou a deviatou hodinou, kedy sa každú minútu zrealizuje takmer sedem nákupov," povedal Branislav Jarábek, vedúci oddelenia elektronických kanálov a platieb Slovenskej sporiteľne.
TASR informovala Slovenská sporiteľňa.
V porovnaní s ostatnými krajinami v regióne sú v online nákupoch aktívnejší iba Rakúšania a Srbi. Naopak, na chvoste sú Rumuni, Chorváti a Maďari. Kým Slováci takto najviac nakupujú oblečenie a topánky, v susednom Česku prevláda elektronika a Rakúšania nakupujú na internete najmä dovolenky. Vyplýva to z prieskumu TNS Aisa pre Erste Group.
Hlavným dôvodom nákupov online je pre viac ako tri štvrtiny Slovákov lepšia cena tovarov a služieb v porovnaní s kamennými obchodmi. Ako ďalšie dôvody uviedli tiež možnosť nakupovať z pohodlia domova, priame doručenie tovaru, širšiu ponuku či možnosť porovnávania.
"Podľa našich údajov Slováci na internete nakupujú najčastejšie v utorok a v stredu, naopak, výrazne menej počas soboty. Najviac nákupov u slovenských obchodníkov urobia večer medzi siedmou a deviatou hodinou, kedy sa každú minútu zrealizuje takmer sedem nákupov," povedal Branislav Jarábek, vedúci oddelenia elektronických kanálov a platieb Slovenskej sporiteľne.
TASR informovala Slovenská sporiteľňa.