Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 30. október 2024Meniny má Šimon a Simona
< sekcia Ekonomika

Slováci nakupujú cez Mall trvanlivé potraviny trikrát viac ako Česi

Ilustračná snímka. Foto: TASR - František Iván

Internetový predajca ponúka vybrané druhy trvanlivých potravín, ako sú čaje, káva, špeciálna výživa pre deti a športovcov, už dlhodobo.

Bratislava 26. marca (TASR) - Slováci nakupujú trvanlivé potraviny trikrát viac ako Česi. Za tri týždne sa ich cez internetový portál Mall predalo už viac ako 4,6 milióna kusov.

Internetový predajca ponúka vybrané druhy trvanlivých potravín, ako sú čaje, káva, špeciálna výživa pre deti a športovcov, už dlhodobo. Výraznejší, 200-percentný nárast záujmu zákazníkov o túto kategóriu zaznamenal už koncom februára, keď ľudia začali potraviny na webe vyhľadávať čoraz častejšie. Ponuku trvanlivých potravín tak portál začal postupne dopĺňať o nové položky, ako sú cestoviny, ryža, rybacie a mäsové konzervy.

"Súčasná situácia a pandémia nového koronavírusu naše životy veľmi menia a presúvajú ich viac do online priestoru. Od zavedenia vládnych preventívnych opatrení sa ľudia snažia správať zodpovednejšie a vyhýbať miestam s veľkou koncentráciou osôb. Vnímame, že bezpečnosť je pre nich čoraz dôležitejšia, a preto im chceme zjednodušiť zásobovanie a ponúknuť riešenie, ako chodiť von z dôvodu nákupov čo najmenej," vysvetlil Igor Matejov z Mall Group.

V súčasnosti má internetový predajca v ponuke viac ako 740 položiek trvanlivých potravín a ich skladba sa stále rozširuje o najvyhľadávanejšie tovary. "Už v stredu 18. marca sme zaznamenali vo vyhľadávaní tovaru nárast záujmu o 1000 %. Trvanlivé potraviny predávame v kartónových baleniach. K najpredávanejším patria špagety v balení po 24 kusov. K štvrtku sme predali už 4,6 milióna jednotlivých kusov. Zásob však máme dostatok a sklady dopĺňame niekoľkokrát denne," ubezpečil Matejov. O zavedení limitu na objednávku predajca zatiaľ neuvažuje.

Trvanlivé potraviny predáva Mall vo svojom e-shope aj v susednej Českej republike, ale podľa doterajších analýz sa potraviny na Slovensku predávajú trikrát viac ako u susedov. Dôvodom je absencia veľkých hráčov v oblasti online predaja potravín.

Priemerná cena nákupu trvanlivých potravín na Mall je 58 eur. Zákazníci si trvanlivé potraviny najčastejšie nechávajú doručiť domov kuriérom. Nákupy často kombinujú s tovarom z drogérie, krmivom pre zvieratá alebo tovarom, ktorý v súčasnosti rodinám pomáha lepšie zvládnuť sociálnu izoláciu, ako sú knihy, hračky alebo potreby na kreslenie.