Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Ekonomika

Slováci nakupujú v pracovnej dobe menej ako Poliaci

Foto: ShopAlike

Pri porovnaní jednotlivých dní v týždni sa obyvatelia krajín V4 a Slovinska správajú rovnako.

Bratislava 19. mája (TASR) – Viac než polovicu všetkých objednávok na internete zrealizujú Slováci, Česi, Poliaci, Maďari a Slovinci počas pracovnej doby. Najaktívnejší sú pritom Poliaci. Vyplýva to z prieskumu internetového portálu Mall.sk, ktorý prebehol v krajinách Vyšehradskej štvorky (V4) a Slovinsku.

Najväčší podiel objednávok odoslaných v pracovnej dobe bol zaznamenaný v Poľsku, a to takmer 73 %. Druhí najaktívnejší sú Maďari so 68-% podielom na celkových objednávkach počas pracovného dňa. Nasledujú Slovinci (65 %), Slováci (60 %) a Česi (60 %). "Pri detailnejšom preskúmaní sme však zistili, že Slováci a Česi väčšinou objednávajú v čase popoludňajšej pauzy," priblížil country manager Mall.sk Ladislav Csukás.

Na Slovensku je z pohľadu internetového nakupovania najsilnejším obdobím počas dňa čas medzi desiatou a jedenástou večer, v Čechách je to o hodinu skôr. Naopak Poliaci, Maďari a Slovinci objednávajú rovnako najviac v dopoludňajších hodinách medzi jedenástou a dvanástou.

Pri porovnaní jednotlivých dní v týždni sa obyvatelia krajín V4 a Slovinska správajú rovnako. Najviac nakupujú v pondelok. "Podiel prvého pracovného dňa na týždenných tržbách predstavuje v priemere 20 %. Naopak, najslabším dňom je sobota, ktorá tvorí len 7 % týždenných objednávok," uzavrel Csukás.