Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Ekonomika

Približne 38 percent Slovákov pri nákupoch prerátava ceny na koruny

Foto: TASR/AP

Čo sa týka eura a identity Európana, takmer štvrtina Európanov a viac ako pätina Slovákov podľa prieskumu tvrdí, že euro im umožňuje cítiť sa viac európskejšie.

Bratislava 15. januára (TASR) - Slováci sú tými obyvateľmi Európy, ktorí najviac prepočítavajú pri nákupoch ceny na starú menu. Robí tak až 38 % občanov Slovenska, kým priemer v Európe je 28 %. Vyplýva to z prieskumu, ktorý od 8. do 10. októbra 2012 zrealizovala spoločnosť TNS Opinion & Social.

Naopak, až 64 % respondentov pri každodennom nákupe ráta s eurom. Z prieskumu ďalej vyplynulo, že pre 78 % respondentov z eurozóny a 71 % Slovákov je ľahké rozlišovať euromince a tiež aj manipulácia s nimi je jednoduchá.

S jednocentovými mincami má však problém 60 % Európanov a až 91 % Slovákov. "V priemere však boli práve dvojcentové mince tie, s ktorými majú ľudia najviac problémov," doplnila Ľubica Szviteková zo spoločnosti TNS.

Čo sa týka eura a identity Európana, takmer štvrtina Európanov a viac ako pätina Slovákov podľa prieskumu tvrdí, že euro im umožňuje cítiť sa viac európskejšie. Zároveň viac ako polovica Slovákov si myslí, že euro je dobrou vecou pre krajinu a dve tretiny sa domnievajú, že je dobrou vecou pre EÚ.

V prípade príjmov do domácnosti, v eurozóne podľa prieskumu prevládajú dva názory. A to, že príjmy od minulého roku zostali nezmenené, to si myslí 42 % opýtaných. Alebo, že sú nižšie. Takýto názor zastáva 41 % respondentov. "Na Slovensku je to 50 % v prospech nezmeneného stavu príjmov a 33 % sa domnieva, že príjmy poklesli," zhodnotila Szviteková.