Január je veľmi silný mesiac, dosahuje takmer úroveň decembra.
Autor TASR
Bratislava 9. januára (TASR) - Čoraz viac Slovákov si nachádza pod vianočným stromčekom namiesto vecného darčeka hotovosť a hneď po sviatkoch sa vrhá na povianočné výpredaje. Vďaka lepším cenám si tak môžu dovoliť viac.
„Tento trend funguje na internete už niekoľko sezón a je čoraz markantnejší. Určitú úlohu tu zohráva marketing, ale tiež strach z nedoručenia tovaru v predvianočnom období. Január je veľmi silný mesiac, dosahuje takmer úroveň decembra,“ hovorí obchodný riaditeľ InterStore.sk Tomáš Prutzer.
Pri nákupoch na internete majú zákazníci možnosť vrátiť nepoškodený a nepoužívaný tovar do siedmich dní bez udania dôvodu. Táto možnosť, ktorá je populárna najmä v USA, sa na Slovensku zatiaľ nestala obvyklou praktikou. Do InterStore.sk sa vrátilo len niekoľko darčekov. „Zákazníci svoje rozhodnutie (aj keď nemuseli) zdôvodňovali tým, že si neprečítali podrobne funkcie produktu, ale tiež tým, že si medzičasom daný darček kúpili niekde inde. Takýto tovar rovnako ako neprevzaté darčeky dávame v januári do výpredaja,“ vysvetľuje Prutzer.
Vzhľadom na obmedzený rozpočet Slováci kupovali cez internet pod stromček predovšetkým malé darčeky – externé disky, malé kuchynské spotrebiče, parfumy či hračky (s výnimkou LED televízorov). Kupovali ich však vo väčšom počte ako po minulé roky. V povianočnom období využívajú zľavy a výpredaje a doprajú si aj väčšie potešenia ako napríklad drahšie notebooky, najnovšie mobily a tablety, chladničky či práčky.
Aj tohtoročná vianočná sezóna potvrdila rast nákupov online na úkor kamenných obchodov. Slováci síce nechali v e-shopoch viac peňazí, hodnota priemernej objednávky medziročne zostala takmer rovnaká. „Zaznamenali sme až 170-% medziročný nárast v počte objednávok v predvianočnom období. Priemerná hodnota objednávky bola v závere roka 2011 vo výške 164 eur, v predvianočnom období 2012 sa pohybovala na úrovni 154 eur,“ potvrdzuje Prutzer.
Hitom vianočných predajov boli alkohol testery a tiež výmenné násadce na ne.
TASR informovala spoločnosť InterStore.sk
„Tento trend funguje na internete už niekoľko sezón a je čoraz markantnejší. Určitú úlohu tu zohráva marketing, ale tiež strach z nedoručenia tovaru v predvianočnom období. Január je veľmi silný mesiac, dosahuje takmer úroveň decembra,“ hovorí obchodný riaditeľ InterStore.sk Tomáš Prutzer.
Pri nákupoch na internete majú zákazníci možnosť vrátiť nepoškodený a nepoužívaný tovar do siedmich dní bez udania dôvodu. Táto možnosť, ktorá je populárna najmä v USA, sa na Slovensku zatiaľ nestala obvyklou praktikou. Do InterStore.sk sa vrátilo len niekoľko darčekov. „Zákazníci svoje rozhodnutie (aj keď nemuseli) zdôvodňovali tým, že si neprečítali podrobne funkcie produktu, ale tiež tým, že si medzičasom daný darček kúpili niekde inde. Takýto tovar rovnako ako neprevzaté darčeky dávame v januári do výpredaja,“ vysvetľuje Prutzer.
Vzhľadom na obmedzený rozpočet Slováci kupovali cez internet pod stromček predovšetkým malé darčeky – externé disky, malé kuchynské spotrebiče, parfumy či hračky (s výnimkou LED televízorov). Kupovali ich však vo väčšom počte ako po minulé roky. V povianočnom období využívajú zľavy a výpredaje a doprajú si aj väčšie potešenia ako napríklad drahšie notebooky, najnovšie mobily a tablety, chladničky či práčky.
Aj tohtoročná vianočná sezóna potvrdila rast nákupov online na úkor kamenných obchodov. Slováci síce nechali v e-shopoch viac peňazí, hodnota priemernej objednávky medziročne zostala takmer rovnaká. „Zaznamenali sme až 170-% medziročný nárast v počte objednávok v predvianočnom období. Priemerná hodnota objednávky bola v závere roka 2011 vo výške 164 eur, v predvianočnom období 2012 sa pohybovala na úrovni 154 eur,“ potvrdzuje Prutzer.
Hitom vianočných predajov boli alkohol testery a tiež výmenné násadce na ne.
TASR informovala spoločnosť InterStore.sk