Na vývoj cestovného ruchu na Slovensku podľa neho vyplýva veľa faktorov.
Autor TASR
Bratislava 11. augusta (TASR) – Dovolenkové zvyky Slovákov sa menia. Čoraz viac objavujú Slovensko a dovolenku si plánujú s väčším predstihom. Uviedol to pre TASR prezident Zväzu cestovného ruchu (ZCR) SR Marek Harbuľák.
Slováci si podľa jeho slov už v súčasnosti plánujú s väčším časovým predstihom miesto pre oddych a dovolenku. "Tento trend je vidieť hlavne v top letnej i zimnej sezóne, kde sú ubytovacie kapacity niektorých hotelov a penziónov rezervované už mesiace vopred," priblížil prezident ZCR.
Zároveň podľa neho možno konštatovať, že Slováci stále viac objavujú Slovensko. "Pravdou je, že vďaka rastúcej výkonnosti ekonomiky a zvyšujúcim sa príjmom využíva čoraz viac Slovákov služby cestovného ruchu," poznamenal Harbuľák.
Na vývoj cestovného ruchu na Slovensku podľa neho vyplýva veľa faktorov. Mnohé z nich sa pritom nedajú ovplyvniť, na niektoré sa však dá priamo či nepriamo vplývať. Budúcnosť cestovného ruchu na Slovensku bude podľa Harbuľáka do veľkej miery závisieť od dvoch skutočností. "A síce, či budeme mať vytvorené také podmienky na podnikanie, aby sme vedeli zabezpečiť konkurencieschopnosť našich služieb v porovnaní s inými európskymi krajinami, napríklad s našimi susednými. Druhou skutočnosťou je, či dokážeme prezentovať Slovensko ako zaujímavú dovolenkovú destináciu," uzavrel Harbuľák.
Slováci si podľa jeho slov už v súčasnosti plánujú s väčším časovým predstihom miesto pre oddych a dovolenku. "Tento trend je vidieť hlavne v top letnej i zimnej sezóne, kde sú ubytovacie kapacity niektorých hotelov a penziónov rezervované už mesiace vopred," priblížil prezident ZCR.
Zároveň podľa neho možno konštatovať, že Slováci stále viac objavujú Slovensko. "Pravdou je, že vďaka rastúcej výkonnosti ekonomiky a zvyšujúcim sa príjmom využíva čoraz viac Slovákov služby cestovného ruchu," poznamenal Harbuľák.
Na vývoj cestovného ruchu na Slovensku podľa neho vyplýva veľa faktorov. Mnohé z nich sa pritom nedajú ovplyvniť, na niektoré sa však dá priamo či nepriamo vplývať. Budúcnosť cestovného ruchu na Slovensku bude podľa Harbuľáka do veľkej miery závisieť od dvoch skutočností. "A síce, či budeme mať vytvorené také podmienky na podnikanie, aby sme vedeli zabezpečiť konkurencieschopnosť našich služieb v porovnaní s inými európskymi krajinami, napríklad s našimi susednými. Druhou skutočnosťou je, či dokážeme prezentovať Slovensko ako zaujímavú dovolenkovú destináciu," uzavrel Harbuľák.