Slováci síce radi kupujú ojazdené autá, v porovnaní s minulosťou sú ale pri ich kúpe opatrnejší.
Autor TASR
Bratislava 24. februára (TASR) - Až 42 % automobilov, ktoré si kúpili Slováci v uplynulom roku, tvorili jazdené vozidlá. Ich predaj sa zvyšuje na základe toho, že stúpa dovoz vozidiel starších ako 10 rokov. Podľa spoločnosti Volkswagen Finančné služby Slovensko (VWFS) zákazníci v uplynulom roku najčastejšie volili značku Škoda, konkrétne model Octavia.
"Na Slovensku sa stále porovnávame, kto má aké auto, čo v ostatných, najmä západných, krajinách nie je dôležité. Keď sa u nás spýtate mladého zákazníka, aké je jeho vysnívané auto, najčastejšia odpoveď je veľké SUV čiernej farby. To dokazuje, že Slováci chcú mať status, ktorý je na prvý pohľad viditeľný," hovorí Anton Galbavý, špecialista VWFS na jazdené automobily.
Práve segment ojazdených vozidiel pomáha zákazníkom rýchlejšie získať vysnívané auto. Kedže nie všetci zákazníci majú k dispozícii finančnú hotovosť v cene vozidla, predaj s financovaním je najvýhodnejšou možnosťou, ako ho získať.
"Zákazník, ktorý preferuje jazdené vozidlo, je muž, má 39 rokov, spravidla si vyberá 3 roky staré vozidlá a väčšinou drahšie v dobrej výbave, ktorých cena je výrazne výhodnejšia oproti cene nového vozidla. Výnimkou nie sú ani luxusnejšie značky," tvrdí Jana Pavlicová, marketingová manažérka spoločnosti.
Slováci síce radi kupujú ojazdené autá, v porovnaní s minulosťou sú ale pri ich kúpe opatrnejší. Podľa Galbavého sa v minulosti často stávalo, že ľudia kúpili vozidlo, ktoré bolo poskladané z viacerých častí a nesedeli kilometre. Ľudia neboli zvyknutí tieto dôležité fakty overovať. Doba sa však zmenila a serióznosť spoločnosti, cez ktorú auto kupujú, je pre nich veľkou prioritou.
Kvalitné lízingové spoločnosti vedia v súčasnosti pomocou registrov autorizovaných predajcov získať veľké množstvo informácií o vozidle. Snahou každého klienta by malo byť, aby bolo vozidlo z každej strany preverené.
"Na Slovensku sa stále porovnávame, kto má aké auto, čo v ostatných, najmä západných, krajinách nie je dôležité. Keď sa u nás spýtate mladého zákazníka, aké je jeho vysnívané auto, najčastejšia odpoveď je veľké SUV čiernej farby. To dokazuje, že Slováci chcú mať status, ktorý je na prvý pohľad viditeľný," hovorí Anton Galbavý, špecialista VWFS na jazdené automobily.
Práve segment ojazdených vozidiel pomáha zákazníkom rýchlejšie získať vysnívané auto. Kedže nie všetci zákazníci majú k dispozícii finančnú hotovosť v cene vozidla, predaj s financovaním je najvýhodnejšou možnosťou, ako ho získať.
"Zákazník, ktorý preferuje jazdené vozidlo, je muž, má 39 rokov, spravidla si vyberá 3 roky staré vozidlá a väčšinou drahšie v dobrej výbave, ktorých cena je výrazne výhodnejšia oproti cene nového vozidla. Výnimkou nie sú ani luxusnejšie značky," tvrdí Jana Pavlicová, marketingová manažérka spoločnosti.
Slováci síce radi kupujú ojazdené autá, v porovnaní s minulosťou sú ale pri ich kúpe opatrnejší. Podľa Galbavého sa v minulosti často stávalo, že ľudia kúpili vozidlo, ktoré bolo poskladané z viacerých častí a nesedeli kilometre. Ľudia neboli zvyknutí tieto dôležité fakty overovať. Doba sa však zmenila a serióznosť spoločnosti, cez ktorú auto kupujú, je pre nich veľkou prioritou.
Kvalitné lízingové spoločnosti vedia v súčasnosti pomocou registrov autorizovaných predajcov získať veľké množstvo informácií o vozidle. Snahou každého klienta by malo byť, aby bolo vozidlo z každej strany preverené.