Cena je väčšinou hlavným faktorom pri rozhodovaní.
Autor TASR
Bratislava 27. novembra (TASR) - Čierny piatok, alebo Black Friday, je dňom po americkom sviatku Vďakyvzdania, počas ktorého obchody motivujú zákazníkov k predvianočnému nákupu pomocou výrazných zliav. V posledných rokoch sa dostal aj na Slovensko, mnohé internetové alebo kamenné obchody preto poskytujú väčšie či menšie zľavy až do pondelka, ktorému sa zase hovorí Cyber Monday.
Bezpečnostná spoločnosť ESET sa preto rozhodla pre zákazníkov zostaviť zoznam rád, ktoré by mohli využiť na efektívnejšie nakupovanie darčekov v tomto rušnom predvianočnom období. Zároveň uskutočnila prieskum v USA, Veľkej Británii, Rusku a Nemecku, ktorý v istých prípadoch ukazuje výrazné odlišnosti v správaní zákazníkov pri online nákupoch.
Cena je väčšinou hlavným faktorom pri rozhodovaní, kde zákazník kúpi dar. Fyzické prezretie tovaru prináša lepšie presvedčenie sa o správnosti výberu, online nákup však ponúka jednu dôležitú výhodu. Je ňou možnosť vrátenia peňazí za vrátenie tovaru. Od roku 2014 možno (na niekoľko výnimiek) tovar zakúpený na internete do 14 dní od doručenia vrátiť bez udania dôvodu a predajca je povinný vrátiť zaň plnú sumu. V období Vianoc dokonca niektoré stránky túto lehotu predlžujú. Rátajú s tým, že niektorí obdarovaní nemusia byť so svojimi darčekmi spokojní.
Pri predaji v kamennom obchode toto zákon neupravuje. Obchod teda zakúpený tovar nemusí prijať späť, k vráteniu peňazí ho zákon nezaväzuje. Mnohí obchodníci svojim zákazníkom aspoň ponúkajú možnosť výmeny tovaru za iný v podobnej hodnote, alebo výmenu za darčekové poukážky.
Slováci sú na internete opatrní. Podľa údajov z prieskumu Connected Life spoločnosti TNS Slovakia používa internet na nakupovanie 68 % opýtaných. Výskumná agentúra g82 zase zo svojho tohtoročného prieskumu MasterIndex vyčítala, že až 40 % Slovákov si pri nákupe volí nedigitálnu platbu, a to platbu pri doručení poštou alebo kuriérom. Môže to prameniť z nedôvery k online nákupnému procesu, pri ktorom do internetovej stránky zadávajú čísla svojej platobnej karty, prípadne ich webový obchod presmeruje do internetového bankovníctva. Dobierka alebo platba pri doručení je teda najjednoduchšou a bezpečnou možnosťou platby. Túto možnosť však relatívne často využívajú aj Rusi a Nemci. Podľa prieskumu spoločnosti ESET v priemere každý piaty z nich platí za tovar až pri doručení.
TASR informovala Zuzana Hošalová zo spoločnosti ESET.
Bezpečnostná spoločnosť ESET sa preto rozhodla pre zákazníkov zostaviť zoznam rád, ktoré by mohli využiť na efektívnejšie nakupovanie darčekov v tomto rušnom predvianočnom období. Zároveň uskutočnila prieskum v USA, Veľkej Británii, Rusku a Nemecku, ktorý v istých prípadoch ukazuje výrazné odlišnosti v správaní zákazníkov pri online nákupoch.
Cena je väčšinou hlavným faktorom pri rozhodovaní, kde zákazník kúpi dar. Fyzické prezretie tovaru prináša lepšie presvedčenie sa o správnosti výberu, online nákup však ponúka jednu dôležitú výhodu. Je ňou možnosť vrátenia peňazí za vrátenie tovaru. Od roku 2014 možno (na niekoľko výnimiek) tovar zakúpený na internete do 14 dní od doručenia vrátiť bez udania dôvodu a predajca je povinný vrátiť zaň plnú sumu. V období Vianoc dokonca niektoré stránky túto lehotu predlžujú. Rátajú s tým, že niektorí obdarovaní nemusia byť so svojimi darčekmi spokojní.
Pri predaji v kamennom obchode toto zákon neupravuje. Obchod teda zakúpený tovar nemusí prijať späť, k vráteniu peňazí ho zákon nezaväzuje. Mnohí obchodníci svojim zákazníkom aspoň ponúkajú možnosť výmeny tovaru za iný v podobnej hodnote, alebo výmenu za darčekové poukážky.
Slováci sú na internete opatrní. Podľa údajov z prieskumu Connected Life spoločnosti TNS Slovakia používa internet na nakupovanie 68 % opýtaných. Výskumná agentúra g82 zase zo svojho tohtoročného prieskumu MasterIndex vyčítala, že až 40 % Slovákov si pri nákupe volí nedigitálnu platbu, a to platbu pri doručení poštou alebo kuriérom. Môže to prameniť z nedôvery k online nákupnému procesu, pri ktorom do internetovej stránky zadávajú čísla svojej platobnej karty, prípadne ich webový obchod presmeruje do internetového bankovníctva. Dobierka alebo platba pri doručení je teda najjednoduchšou a bezpečnou možnosťou platby. Túto možnosť však relatívne často využívajú aj Rusi a Nemci. Podľa prieskumu spoločnosti ESET v priemere každý piaty z nich platí za tovar až pri doručení.
TASR informovala Zuzana Hošalová zo spoločnosti ESET.