Európania podľa štatistík čoraz častejšie využívajú internet aj na nákupy.
Autor TASR
Bratislava 18. októbra (TASR) - Používanie internetu je v rámci Európskej únie (EÚ) najviac rozšírené medzi obyvateľmi škandinávskych krajín a Beneluxu. S výnimkou Belgicka využívalo vlani internet v týchto krajinách viac ako 90 % obyvateľov vo veku od 16 do 74 rokov. Vyplýva to zo štatistík Eurostatu, na ktoré poukázal hlavný ekonóm UniCredit Bank Ľubomír Koršňák.
Na Slovensku vlani využívalo internet 80 % populácie v spomínanom veku, čo znamená prvé miesto medzi krajinami strednej a východnej Európy (SVE) pred Estónskom (79 %) a Českou republikou (75 %). Na opačnom konci rebríčka sú krajiny južnej a východnej Európy ako Rumunsko, Bulharsko, Grécko a Taliansko.
Európania podľa štatistík čoraz častejšie využívajú internet aj na nákupy. Kým v roku 2008 nakupovalo online približne 32 % populácie, v roku 2012 to bolo už 44 %. Najväčší rast záujmu o nákupy cez internet zaznamenalo v tomto období Belgicko, Slovensko a Malta.
"Rastúci záujem o nákup cez internet sa prejavil aj na tržbách – kým celkové maloobchodné tržby v krajinách EÚ boli v roku 2012 v porovnaní s rokom 2008 v priemere nižšie o 3,4 %, tržby zásielkových a internetových obchodov vzrástli v rovnakom období v priemere až o 19,1 %," vyčíslil Koršňák.
Podiel Slovákov nakupujúcich cez internet je podľa neho veľmi blízko európskeho priemeru, a to na úrovni 45 %. Aj v tomto ukazovateli sa Slovensko zaradilo na prvé miesto spomedzi krajín SVE, a to pred Slovinsko (34 %) a Českú republiku (31 %).
Na Slovensku vlani využívalo internet 80 % populácie v spomínanom veku, čo znamená prvé miesto medzi krajinami strednej a východnej Európy (SVE) pred Estónskom (79 %) a Českou republikou (75 %). Na opačnom konci rebríčka sú krajiny južnej a východnej Európy ako Rumunsko, Bulharsko, Grécko a Taliansko.
Európania podľa štatistík čoraz častejšie využívajú internet aj na nákupy. Kým v roku 2008 nakupovalo online približne 32 % populácie, v roku 2012 to bolo už 44 %. Najväčší rast záujmu o nákupy cez internet zaznamenalo v tomto období Belgicko, Slovensko a Malta.
"Rastúci záujem o nákup cez internet sa prejavil aj na tržbách – kým celkové maloobchodné tržby v krajinách EÚ boli v roku 2012 v porovnaní s rokom 2008 v priemere nižšie o 3,4 %, tržby zásielkových a internetových obchodov vzrástli v rovnakom období v priemere až o 19,1 %," vyčíslil Koršňák.
Podiel Slovákov nakupujúcich cez internet je podľa neho veľmi blízko európskeho priemeru, a to na úrovni 45 %. Aj v tomto ukazovateli sa Slovensko zaradilo na prvé miesto spomedzi krajín SVE, a to pred Slovinsko (34 %) a Českú republiku (31 %).