V Číne bude slovenskú dojčenskú vodu dodávať distribučná spoločnosť Tianju Group, ktorá momentálne pokrýva päť čínskych provincií od severozápadnej po severovýchodnú Čínu.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava/Dunajská Streda 15. novembra (TASR) - Dojčenská voda slovenskej firmy Budiš prenikla na čínsky trh. Prvých takmer 736 ton tejto vody na 984 paletách vyrazilo zo Slovenska a do Číny dorazí o 25 dní. Voda odchádza do Číny zo železničného terminálu Metrans v Dunajskej Strede a po železnici prejde 10.000 kilometrov. Ide o prvú dodávku takéhoto druhu, ktorá poputuje do Číny práve po železnici.
"Slovensko je vodná veľmoc. Máme portfólio minerálnych a pramenitých vôd, ktoré pokrýva celé známe spektrum. Tento prvý obchodný prípad to potvrdzuje a veríme, že naša dojčenská voda si v Číne nájde svojich priaznivcov,“ povedal Miroslav Berzedy zo spoločnosti Budiš.
Prelomový je podľa neho aj spôsob dopravy. Podobné komodity sa z Európy do Číny doteraz spravidla transportovali lodnou dopravou. Výrobca vody v SR bude dodávať dojčenskú vodu do Číny iba vlakom.
V Číne bude slovenskú dojčenskú vodu dodávať distribučná spoločnosť Tianju Group, ktorá momentálne pokrýva päť čínskych provincií od severozápadnej po severovýchodnú Čínu.
Ako doplnil Ivan Rudolf, hovorca Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR, prvý vypravený kontajnerový vlak zo Slovenska do Číny je výsledkom aj dlhoročnej práce pracovnej skupiny pri ministerstve dopravy.
"Export tovaru vlakom do Číny napomôže tiež Slovensku aj v tom, že čínske spoločnosti budú mať väčší záujem prepravovať časť z 15.000 kontajnerových vlakov v tomto roku medzi Čínou a EÚ aj cez Slovensko, čo zas môže podporiť nielen dopravný a logistický sektor, ale aj rozvoj ďalšieho obchodu na Slovensku," zdôraznil riaditeľ stratégie dopravy a predseda pracovnej skupiny z MDV SR Peter Hrapko.
Železnica podľa štátneho tajomníka rezortu dopravy Jaroslava Kmeťa predstavuje ekologický spôsob dopravy. MDV preto víta spôsob dopravy, ktorý si zahraničný partner zvolil. "Aj tento kontrakt je príkladom toho, ako vlaková doprava môže nielen pomôcť slovenskému hospodárstvu, ale aj znížiť emisnú stopu dopravy. Vzhľadom na stav klimatickej núdze, v akom sa celý svet dnes nachádza, veľmi vítame, že si čínsky partner zvolil práve tento šetrnejší spôsob prepravy," dodal štátny tajomník.
"Slovensko je vodná veľmoc. Máme portfólio minerálnych a pramenitých vôd, ktoré pokrýva celé známe spektrum. Tento prvý obchodný prípad to potvrdzuje a veríme, že naša dojčenská voda si v Číne nájde svojich priaznivcov,“ povedal Miroslav Berzedy zo spoločnosti Budiš.
Prelomový je podľa neho aj spôsob dopravy. Podobné komodity sa z Európy do Číny doteraz spravidla transportovali lodnou dopravou. Výrobca vody v SR bude dodávať dojčenskú vodu do Číny iba vlakom.
V Číne bude slovenskú dojčenskú vodu dodávať distribučná spoločnosť Tianju Group, ktorá momentálne pokrýva päť čínskych provincií od severozápadnej po severovýchodnú Čínu.
Ako doplnil Ivan Rudolf, hovorca Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR, prvý vypravený kontajnerový vlak zo Slovenska do Číny je výsledkom aj dlhoročnej práce pracovnej skupiny pri ministerstve dopravy.
"Export tovaru vlakom do Číny napomôže tiež Slovensku aj v tom, že čínske spoločnosti budú mať väčší záujem prepravovať časť z 15.000 kontajnerových vlakov v tomto roku medzi Čínou a EÚ aj cez Slovensko, čo zas môže podporiť nielen dopravný a logistický sektor, ale aj rozvoj ďalšieho obchodu na Slovensku," zdôraznil riaditeľ stratégie dopravy a predseda pracovnej skupiny z MDV SR Peter Hrapko.
Železnica podľa štátneho tajomníka rezortu dopravy Jaroslava Kmeťa predstavuje ekologický spôsob dopravy. MDV preto víta spôsob dopravy, ktorý si zahraničný partner zvolil. "Aj tento kontrakt je príkladom toho, ako vlaková doprava môže nielen pomôcť slovenskému hospodárstvu, ale aj znížiť emisnú stopu dopravy. Vzhľadom na stav klimatickej núdze, v akom sa celý svet dnes nachádza, veľmi vítame, že si čínsky partner zvolil práve tento šetrnejší spôsob prepravy," dodal štátny tajomník.