Za dobrými hospodárskymi výsledkami stoja ozdravný plán či zavedenie nových poštových aj nepoštových služieb.
Autor TASR
Bratislava 1. augusta (TASR) – Slovenská pošta v 1. polroku 2013 dosiahla zisk pred zdanením 4,9 milióna eur, zatiaľ čo v tom istom období vlani predstavoval 1,6 milióna eur. "Pripravili sme ozdravný plán, ktorý je zameraný na zníženie prevádzkových nákladov a zvýšenie výnosov, zavedením nových poštových aj nepoštových služieb. Slovenská pošta už v roku 2012 dosiahla zníženie straty z plánovanej 8,6 milióna eur na 2,7 milióna eur," priblížil generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker.
Ako však priblížila hovorkyňa pošty Stanislava Pondelová, vývoj hospodárenia spoločnosti je ovplyvnený aj sezónnosťou poštových služieb. "Medzi silné mesiace patrí január a december a významne slabšími sú letné mesiace júl a august. Z tohto dôvodu hospodársky výsledok za 1. polrok býva pozitívny, avšak takáto predikcia je vždy počítaná aj v podnikateľskom pláne. Plán pre rok 2013 počíta s vyrovnaným hospodárením za celý rok," avizovala hovorkyňa.
Spoločnosti sa podarilo dosiahnuť lepšie výsledky aj vďaka niektorým zmenám v rámci služieb a vnútorných procesov. "Dôležité je, že všetky zmeny plánujeme realizovať pri udržaní zamestnanosti, to znamená, že v žiadnom prípade neplánujeme prepúšťať. Vzhľadom na dlhodobý celoeurópsky trend poklesu listových zásielok, je našim cieľom funkčne využiť svoju jedinečnú pobočkovú sieť, ktorou chceme aj v spolupráci so štátom priblížiť služby verejnej správy občanom, verejnému a súkromnému sektoru," dodal Drucker.
Pošta pripravuje nové poštové, finančné, poisťovacie a komunikačné služby, ktorými chce ponúknuť svojim zákazníkom jednoduchšie, lacnejšie a dostupnejšie služby a produkty. "Vytvárame univerzálnu pobočkovú infraštruktúru, ktorá dokáže obsiahnuť viacero služieb, čím chceme ľuďom ponúknuť, aby si vybavili "pod jednou strechou" napríklad aj jednoduché služby v oblasti financií, poisťovníctva, prípadne telekomunikácií," priblížil Drucker plány pošty na najbližšie obdobie.
Ako však priblížila hovorkyňa pošty Stanislava Pondelová, vývoj hospodárenia spoločnosti je ovplyvnený aj sezónnosťou poštových služieb. "Medzi silné mesiace patrí január a december a významne slabšími sú letné mesiace júl a august. Z tohto dôvodu hospodársky výsledok za 1. polrok býva pozitívny, avšak takáto predikcia je vždy počítaná aj v podnikateľskom pláne. Plán pre rok 2013 počíta s vyrovnaným hospodárením za celý rok," avizovala hovorkyňa.
Spoločnosti sa podarilo dosiahnuť lepšie výsledky aj vďaka niektorým zmenám v rámci služieb a vnútorných procesov. "Dôležité je, že všetky zmeny plánujeme realizovať pri udržaní zamestnanosti, to znamená, že v žiadnom prípade neplánujeme prepúšťať. Vzhľadom na dlhodobý celoeurópsky trend poklesu listových zásielok, je našim cieľom funkčne využiť svoju jedinečnú pobočkovú sieť, ktorou chceme aj v spolupráci so štátom priblížiť služby verejnej správy občanom, verejnému a súkromnému sektoru," dodal Drucker.
Pošta pripravuje nové poštové, finančné, poisťovacie a komunikačné služby, ktorými chce ponúknuť svojim zákazníkom jednoduchšie, lacnejšie a dostupnejšie služby a produkty. "Vytvárame univerzálnu pobočkovú infraštruktúru, ktorá dokáže obsiahnuť viacero služieb, čím chceme ľuďom ponúknuť, aby si vybavili "pod jednou strechou" napríklad aj jednoduché služby v oblasti financií, poisťovníctva, prípadne telekomunikácií," priblížil Drucker plány pošty na najbližšie obdobie.