Slovenská pošta pripravila mobilnú aplikáciu v rámci platobného systému e-kolok, ktorá má ľuďom zjednodušiť vybavovanie na úradoch.
Autor TASR
Bratislava 18. februára (TASR) – Súdne a správne poplatky je už na Slovensku možné uhradiť aj cez mobilný telefón. Slovenská pošta totiž pripravila mobilnú aplikáciu v rámci platobného systému e-kolok, ktorá má ľuďom zjednodušiť vybavovanie na úradoch.
Generálny riaditeľ pošty Tomáš Drucker tento týždeň pripomenul, že nový elektronický systém na úhradu súdnych a správnych poplatkov začali pripravovať spolu s ministerstvom financií v roku 2013. Papierové kolkové známky prestali platiť koncom roka 2014.
V rámci platobného systému e-kolok dnes môžu občania uhrádzať poplatky prostredníctvom samoobslužných platobných terminálov, tzv. kioskov. Využiť môžu tiež platobný predpis, ktorý im vystaví úradník a na tento účel slúžia aj softvérové pokladnice. Pre veľkých a hromadných podávateľov ešte dočasne platia aj nominálne e-kolky, ktoré končia koncom marca.
Pošta prináša webové riešenie pre počítač, tablet a najnovšie aj pre mobilný telefón. Zatiaľ je dostupné pre platformu Android, v priebehu niekoľkých týždňov by malo byť k dispozícii aj pre iOS. "Rozdiel v tomto projekte oproti samoobslužným terminálom je ten, že klienti si nepotrebujú kupovať elektronický kolok a čakať v rade, môžu si to vybaviť doma alebo na úrade," upozornil Drucker.
Záujemca o využitie tejto aplikácie si v nej po stiahnutí založí svoj účet a vyplní požadované údaje. Vyberie si službu, ktorú potrebuje a uhradí ju prostredníctvom platobnej karty. Následne sa mu v mobile vygeneruje QR kód e-kolku, ktorým sa preukáže na úrade. Aplikácia uchováva aj prehľad zakúpených poplatkov.
"Je to veľmi jednoduché. Predpokladáme, že túto aplikáciu budú používať klienti, ktorí sú zvyknutí a vedia obsluhovať takéto zariadenia. Tí klienti, ktorí nie sú úplne komfortní s takýmto spôsobom, si vyberú tieto úkony priamo na pracovisku," uviedol Drucker.
Platnosť aj takéhoto e-kolku je 30 dní, kupuje sa na konkrétnu službu. Kolok je možné vrátiť do dvoch rokov, o vrátenie peňazí treba požiadať na pošte. Rovnako ho možno vymeniť za iný.
Šéf pošty dodal, že štát za minulý rok vybral na správnych a súdnych poplatkoch o 10 miliónov eur viac. "Je to práve z dôvodu zníženia falšovania a podvodu, ktoré sa v tomto systéme nachádzali. Ak si zoberieme, že za prevádzku tohto systému platí ministerstvo financií zhruba 8 miliónov eur, v zásade má tento projekt úplne zadarmo a ešte dokáže mať 2 milióny eur za lepší výber len vďaka tomu, že prešlo na iný systém fungovania," zdôraznil.
Generálny riaditeľ pošty Tomáš Drucker tento týždeň pripomenul, že nový elektronický systém na úhradu súdnych a správnych poplatkov začali pripravovať spolu s ministerstvom financií v roku 2013. Papierové kolkové známky prestali platiť koncom roka 2014.
V rámci platobného systému e-kolok dnes môžu občania uhrádzať poplatky prostredníctvom samoobslužných platobných terminálov, tzv. kioskov. Využiť môžu tiež platobný predpis, ktorý im vystaví úradník a na tento účel slúžia aj softvérové pokladnice. Pre veľkých a hromadných podávateľov ešte dočasne platia aj nominálne e-kolky, ktoré končia koncom marca.
Pošta prináša webové riešenie pre počítač, tablet a najnovšie aj pre mobilný telefón. Zatiaľ je dostupné pre platformu Android, v priebehu niekoľkých týždňov by malo byť k dispozícii aj pre iOS. "Rozdiel v tomto projekte oproti samoobslužným terminálom je ten, že klienti si nepotrebujú kupovať elektronický kolok a čakať v rade, môžu si to vybaviť doma alebo na úrade," upozornil Drucker.
Záujemca o využitie tejto aplikácie si v nej po stiahnutí založí svoj účet a vyplní požadované údaje. Vyberie si službu, ktorú potrebuje a uhradí ju prostredníctvom platobnej karty. Následne sa mu v mobile vygeneruje QR kód e-kolku, ktorým sa preukáže na úrade. Aplikácia uchováva aj prehľad zakúpených poplatkov.
"Je to veľmi jednoduché. Predpokladáme, že túto aplikáciu budú používať klienti, ktorí sú zvyknutí a vedia obsluhovať takéto zariadenia. Tí klienti, ktorí nie sú úplne komfortní s takýmto spôsobom, si vyberú tieto úkony priamo na pracovisku," uviedol Drucker.
Platnosť aj takéhoto e-kolku je 30 dní, kupuje sa na konkrétnu službu. Kolok je možné vrátiť do dvoch rokov, o vrátenie peňazí treba požiadať na pošte. Rovnako ho možno vymeniť za iný.
Šéf pošty dodal, že štát za minulý rok vybral na správnych a súdnych poplatkoch o 10 miliónov eur viac. "Je to práve z dôvodu zníženia falšovania a podvodu, ktoré sa v tomto systéme nachádzali. Ak si zoberieme, že za prevádzku tohto systému platí ministerstvo financií zhruba 8 miliónov eur, v zásade má tento projekt úplne zadarmo a ešte dokáže mať 2 milióny eur za lepší výber len vďaka tomu, že prešlo na iný systém fungovania," zdôraznil.