Podvodné správy vyzývajú napríklad na úhradu colných poplatkov, poplatkov za skladovanie zásielky z dôvodu oneskorenia, za doručenie zásielky, za zmenu doručenia či uloženia zásielky.
Autor TASR
Bratislava 11. októbra (TASR) – Slovenská pošta zaznamenala už takmer 50 rôznych podvodných správ, ktoré sa tvária ako od pošty. Adresáta najnovšie prostredníctvom SMS alebo MMS vyzývajú na úhradu rozličných poplatkov. Upozornila na to hovorkyňa pošty Iveta Dorčáková, ktorá zároveň občanov vyzýva k ostražitosti.
Dorčáková priblížila, že podvodné správy vyzývajú napríklad na úhradu colných poplatkov, poplatkov za skladovanie zásielky z dôvodu oneskorenia, za doručenie zásielky, za zmenu doručenia či uloženia zásielky. Slovenská pošta preto opäť vyzýva občanov, aby nezadávali údaje o platobných kartách či bankových účtoch, ktoré môžu byť zneužité a môžu tak prísť o peniaze.
"Slovenská pošta pripomína, že nikdy nežiada prostredníctvom SMS, MMS či e-mailov úhradu žiadnych poplatkov, ani za colné konanie, ani nesprostredkúva žiadne platby," zdôraznila Dorčáková. Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBoxe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty – klient ich hradí pri prevzatí zásielky. Ukážky falošných správ a e-mailov sú zverejnené aj na webovej stránke pošty.
Dorčáková priblížila, že podvodné správy vyzývajú napríklad na úhradu colných poplatkov, poplatkov za skladovanie zásielky z dôvodu oneskorenia, za doručenie zásielky, za zmenu doručenia či uloženia zásielky. Slovenská pošta preto opäť vyzýva občanov, aby nezadávali údaje o platobných kartách či bankových účtoch, ktoré môžu byť zneužité a môžu tak prísť o peniaze.
"Slovenská pošta pripomína, že nikdy nežiada prostredníctvom SMS, MMS či e-mailov úhradu žiadnych poplatkov, ani za colné konanie, ani nesprostredkúva žiadne platby," zdôraznila Dorčáková. Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBoxe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty – klient ich hradí pri prevzatí zásielky. Ukážky falošných správ a e-mailov sú zverejnené aj na webovej stránke pošty.